اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج در یزد آغاز شد

خبرگزاری فارس: دهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج در جوار گلزار شهدای خلدبرین با حضور جمعی از مسئولان استان یزد کلید خورد.

دهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج در یزد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد در مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره تئاتر بسیج استان یزد، ضمن تجلیل از برگزارکنندگان این جشنواره اظهار داشت: بزرگ‌ترین هنرمندان ما، بسیجیان و شهیدانی بودند که با هنرمندی جان و دل را فدای حضرت دوست کردند.

غلامحسین دشتی افزود: هنر صفای دل است و دل‌ها و اندیشه‌های هنرمندان باید دانش و معارف را به کار گیرند.

وی بیان کرد: آنچه در دنیای امروز کمتر یافت می‌شود و بسیجیان باید به تحقق آن همت گمارند، ایجاد دل‌های پاک و توجه خالص به خالق است.

دشتی از هنرمندان به ویژه هنرمندان بسیج و هنرمندان عرصه تئاتر خواست: هنر فاخر را با توجه به آموزش‌های دینی و اسلامی به کار گیرند.

رئیس بسیج هنرمندان استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌های دهمین جشنواره بسیج هنرمندان استان یزد اظهار داشت: در این جشنواره شش نمایش در شهرهای یزد و بافق به مدت 25 روز به اجرای عمومی خواهد رفت و علاوه بر هنرمندان، عموم مردم و علاقمندان نیز می‌توانند به تماشای این نمایش‌ها بپردازند.

علی‌محمد پارساییان عنوان کرد: امسال به پیشنهاد انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان یزد و موافقت بسیج هنرمندان کشور، جشنواره تئاتر بسیج به شکل اجرای عمومی برای همگان طرح ریزی شده که این مهم برای نخستین بار در سطح جشنواره‌های رسمی کشور اجرا می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: این شیوه اجرایی بدیع، در جشنواره‌های دیگر استانی و کشوری نیز اجرا شود تا نمایش‌ها و جشنواره‌ها با انس و الفتی بیشتر بتوانند در میان مردم که مخاطبان اصلی آثار هنری هستند، فراگیر شوند.

پارساییان عنوان کرد: در این دوره پنج نمایش صحنه‌ای و یک نمایش خیابانی پذیرفته شده در بخش نهایی جشنواره تئاتر بسیج استان یزد از 20 مهر تا 10 آبان‌ماه در تالارهای هنر و شرف‌الدین علی یزد و تالار ارشاد بافق به روی صحنه رفته و یک نمایش خیابانی نیز در سطح شهر یزد برای مردم و مخاطبان اجرای عمومی خواهد داشت.

به گزارش فارس، نمایش‌های «کسی زیر سنگ‌ها آواز می‌خواند»، «پناهنده»، «آخرین نامه»، «رحمت» و «زندگی دیگران» نمایش‌های صحنه‌ای و «دسته‌ سومی‌ها» تئاتر خیابانی این دوره از جشنواره استانی تئاتر بسیج هستند.

مراسم اختتامیه و معرفی برترین‌های دهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج یزد نیز روز 12 آبان در تالار فرهنگ با حضور هنرمندان استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول