اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس:

نبود صنایع پایه‌ای عامل کاهش تمایل به سرمایه‌گذاری در کردستان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود صنایع پایه‌ای در کردستان موجب کاهش تمایل به سرمایه‌گذاری در این استان شده است.

نبود صنایع پایه‌ای عامل کاهش تمایل به سرمایه‌گذاری در کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار مرادی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج اظهار کرد: حوزه صنعت و معدن کردستان علاوه بر تنگناهای موجود در سطح کشور تعدادی مشکلات خاص دارد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فاصله ناخواسته‌ای که به دلیل شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اوایل انقلاب در کردستان نسبت به سایر استان‌های کشور ایجاد شده است باید با حمایت و کار جهادی از میان برداشته شود.

وی وضعیت واحدهای صنعتی کردستان را نگران‌کننده خواند و بیان داشت: در حال حاضر از 800 واحد صنعتی استان، 75 درصد آن غیرفعال و تنها 250 واحد فعال در استان وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های دیواندره، کامیاران و سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود مشکلات زیرساختی در کردستان منجر به نتیجه نرسیدن بررسی‌ها و کارهای کارشناسی می‌شود.

مرادی ادامه داد: نبود صنایع پایه‌ای در کردستان رغبت و تمایل به سرمایه‌گذاری در استان را کاهش داده است و متاسفانه کردستان از پیوستگی که در حوزه صنعت سایر استان‌ها وجود دارد، محروم است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تنها امید ما طرح توسعه کردستان در حوزه صنعت و اختصاص اعتبارات ویژه به این بخش است.

وی اضافه کرد: دعوت از رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و تعدادی از معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت به کردستان برای آشنایی و مشاهده نزدیک مشکلات و ضعف‌های موجود در حوزه صنعت استان و کمک و یاری مسئولان در راستای حل و فصل این مشکلات صورت گرفته است.

نماینده مردم  شهرستان‌های دیواندره،کامیاران و سنندج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید قدم‌های اساسی برای توسعه همه‌جانبه کردستان برداشته شود و حرکت در این راستا همت و پشتکار فراوانی می‌طلبد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول