اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرمشهر خبر داد

افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با راه‌اندازی صندوق حمایت

خبرگزاری فارس: فرماندار خرمشهر گفت: راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی باعث تسهیل و افزایش حجم سرمایه‌گذاری در این بخش خواهد شد.

افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با راه‌اندازی صندوق حمایت

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر عبدالله حسینی عصر امروز در نشست دهیاران، کشاورزان و رؤسای شورای روستایی شهرستان خرمشهر در محل سالن اجتماعات شهید دورقی فرمانداری این شهر اظهار کرد: نتایج حاصل از استفاده از تسهیلات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‌های دیگر پیشرفت های قابل توجهی را نشان داده است.

وی اضافه کرد: استفاده و مدیریت خوب از این صندوق در شهرستان خرمشهر با توجه به استعدادهای موجود در بخش کشاورزی و شیلات، راندمان بسیار بالایی را نشان خواهد داد.

فرماندار خرمشهر اظهار داشت: مردم به دلیل ضعف بنیه مالی در رابطه با اجرای طرح‌های کشاورزی و تولید و صنایع جانبی، قطعا به تنهایی قادر به اجرای این طرح‌ها نبوده و نیاز به حمایت از طریق دستگاههای اجرایی و دولت دارند.

حسینی خاطر نشان کرد: با ارزیابی طرح‌های بخش کشاورزی و شیلاتی در این منطقه، طرح‌های شیلات نیز از اهمیت خاصی برخوردار بوده و می‌تواند نقش مؤثری در بالا بردن اشتغال و رونق اقتصادی مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین نخیلات این شهرستان با وجود اینکه بخش قابل توجهی در دوران جنگ تحمیلی و خشکسالی از بین رفته است اما توسعه بخش نخیلات و صنایع تبدیلی و جانبی این بخش می‌تواند کار ساز باشد.

فرماندار خرمشهر با اشاره به اهداف صندوق حمایت از بخش کشاورزی گفت: اهمیت و جایگاه صندوق حمایت از بخش کشاورزی در اقتصاد و وظایف سرمایه گذاری در این بخش شکل گیری نهادهای قوی با هدف افزایش حجم صندوق در بر دارد.

حسینی افزود: سرمایه‌گذاری در این بخش، تجهیز منابع مالی با ایجاد نهاد نظام مند پولی و مالی، سهولت دسترسی کشاورزان به تسهیلات مالی لازم با بهره کم و با حداقل تضمین است.

وی سهم دولت در این صندوق را 49 درصد و سهم کشاورزان را 51 درصد عنوان کرد و افزود: جایگاه این صندوق در قانون بر اساس ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی است.

وی ادامه داد: به منظور حمایت توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی مواد 17 و 19 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و قانون پنجم توسعه کشور موارد را اعلام کرده از جمله امضای تفاهمنامه بین فرماندار، مدیرت شرکت مادر و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول