اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

40 درصد سرمایه‌گذاری خارجی ایران در خوزستان است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: به دلیل ظرفیت‌ها و منابع طبیعی موجود در خوزستان، هر ساله 40 درصد کل سرمایه‌گذاری‌های ایران، توسط خوزستان جذب می‌شود.

40 درصد سرمایه‌گذاری خارجی ایران در خوزستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جعفر حجازی شامگاه امروز در نشست مشترک اتاق بازرگانی و صنعت هندوستان اظهار داشت: خوزستان طی دو سال اخیر 2.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی داشته است.

وی با بیان اینکه کشور هند بر زیرساخت‌ها و توانمندی‌های ایران واقف است، گفت: سال گذشته در راستای توسعه صادرات با کشورهای خارجی، حدود 6 میلیارد دلار از خوزستان صادرات صورت گرفت.

عالیترین مقام دولت در خوزستان عنوان کرد: در جلسه‌ای که روز گذشته با رئیس‌جمهور و هیئت دولت در تهران داشتیم، اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شد که از این پس بسیاری از موانع برای تصمیمات در استان‌ها رفع خواهد شد.

حجازی بیان کرد: سفر نخست وزیر هند به ایران حرکت تازه‌ای برای ارتقا ارتباطات بین ایران و هند در آینده است.

همچنین رئیس امور بین‌الملل اتاق بازرگانی و صنایع هند با اشاره به بحران‌های دو کشور ایران و هند، اظهار داشت: از بحران‌هایی که گریبانگیر ایران و هندوستان هستند آگاهیم و مطمئنیم با اراده مردم ایران و کارکرد‌ها و اراده درونی رهبران می‌توان از این بحران‌ها رهایی یافت.

آنیل آگاروال با تاکید بر نیازمندی هند به انرژی ایران گفت: تسهیلات اعتباری که شامل تسهیلات راه آهن و کشتی است از اولویت‌های ما در ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر بخش کشاورزی و نیشکر به دنبال ذخایر مایع در ایران نیز هستیم، همچنین از لحاظ مالی و با صنعت و فناوری از ایران حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول