اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

طرح‌های آبیاری پارس‌آباد مشکل اعتباری ندارد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما هیچ مشکلی در تأمین اعتبار مورد نیاز طرح‌های آبیاری شهرستان پارس‌آباد نداریم چرا که زارعان می‌توانند از تسهیلات آبیاری تحت فشار تا سقف پنج میلیون تومان استفاده کنند.

طرح‌های آبیاری پارس‌آباد مشکل اعتباری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر رحیم سجادی عصر امروز در بازدید از شبکه‌های آبیاری در حال اجرای اراضی چندین روستا در پارس‌آباد اظهار داشت: با برطرف شدن برخی از مشکلات امیدواریم در اجرای طرح‌های آبیاری پارس‌آباد سرعت اجرا را شاهد باشیم که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها سیمای این شهرستان مرزی و زرخیز متحول می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در واگذاری زمین قرار نیست حق کسی ضایع و یا پایمال شود، تصریح کرد: رعایت قانون و عدالت در امر واگذاری زمین به اشخاص واجد شرایط بسیار با اهمیت به نظر می‌رسد که امیدواریم مشکلات احتمالی نیز برطرف شود.

سجادی ضرورت همکاری ساکنان قشلاقات مختلف در بحث واگذاری زمین را یادآور شد و خاطرنشان کرد: همکاری سال‌های اخیر سبب شده است تا یک پیشرفت و توسعه حقیقی را در طرح‌های بخش کشاورزی در این شهرستان شاهد باشیم به طوریکه به سرعت اراضی دشت فتحعلی به عشایر منطقه واگذار می‌شود.

این مسئول اولویت وزارت جهاد کشاورزی را تقویت و توسعه طرح‌های آبیاری تحت فشار و همچنین حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی با استفاده از تسهیلات کم بهره اعلام کرد و ادامه داد: در سطح کشور استقبال خوبی را در بهره‌مندی از این تسهیلات شاهد هستیم.

به گزارش فارس، نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی نیز به اهمیت تکمیل پروژه پایاب سد خداآفرین اشاره کرد و بیان داشت: با اجرایی شدن این طرح عظیم آبیاری بخش عظیمی از مشکلات اشتغال منطقه نیز برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام حبیب برومند یادآور شد: ‌با بهره‌برداری از این طرح بیش از 62 هزار هکتار از اراضی دیم پارس‌آباد و بیله‌سوار به آبی تبدیل شده و یک حرکت جهشی را در تولید محصولات متنوع کشاورزی شاهد می‌باشیم.

وی به ضرورت واگذاری اراضی دشت فتحعلی به افراد واجد شرایط خبر داد و گفت: قرار است در قالب این طرح چهار هکتار زمین به هر خانوار واگذار شود.

عضو کمسیون کشاورزی مجلس نهم افزود: تنها راه نجات استان اردبیل به ویژه شمال این استان با هدف قرار گرفتن در ریل توسعه، توجه جدی به بخش کشاورزی در ابعاد مختلف است که امیدواریم طرح‌های توسعه‌ای در این زمینه به ثمر بنشیند.

به گزارش فارس، معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از چندین طرح توسعه بخش کشاورزی در بیله‌سوار و همچنین ادامه اجرای شبکه خداآفرین بازدید کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول