اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زرند خبر داد

تسهیلات نامحدود دولت برای طرح‌های نوین آبیاری

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان زرند گفت: دولت تسهیلات ویژه و نامحدودی را برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری اختصاص داده است.

تسهیلات نامحدود دولت برای طرح‌های نوین آبیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، رضا کرمی در مراسم افتتاح یک طرح آبیاری تحت فشار در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های پی‌در‌پی و افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی، حفظ آب‌های موجود و استفاده بهینه از منابع آبی تنها راه عبور از بحران کم‌آبی است.

وی تصریح کرد: دولت تسهیلات ویژه و نامحدودی را برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری اختصاص داده است و کشاورزان منطقه باید از این فرصت به دست آمده بهره‌مند شوند.

کرمی ابراز داشت: کشاورزان زرند برای اجرای آبیاری تحت فشار به مراکز خدمات کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند و از تسهیلات بانکی کم‌بهره و کمک بلاعوض 35 میلیون ریالی در هر هکتار بهره‌مند شوند.

مدیر جهاد کشاورزی زرند نیز اظهار داشت: این طرح آبیاری تحت فشار با صرف هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان زرند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سید علی امیری بیان داشت: یک میلیارد و 540 میلیون ریال این اعتبار از کمک بلاعوض دولت و بقیه آن از تسهیلات صندوق حمایت از بخش کشاورزی تأمین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی زرند محل اجرای این طرح را در بنیاد نیکوکاری حضرت سجاد (ع) شهر خانوک و زمان اجرای آن را شش ماه عنوان کرد.

امیری افزود: در حال حاضر آبیاری تحت فشار در سطح یک هزار و 500 هکتار از باغات پسته این شهرستان با کمک 50 میلیارد و 250 میلیون ریالی بلاعوض دولت با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی اذعان داشت: هم اکنون 3 هزار هکتار از باغات پسته شهرستان زرند زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفته‌اند.

امیری بالا بردن راندمان آبیاری، کاهش هزینه نیروی انسانی، سهولت در کوددهی و جلوگیری از هدر رفت آب را از مهم‌ترین مزایای اجرای آبیاری تحت فشار برشمرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن برداشت پسته از کشاورزان خواست تا بعد از زمان برداشت محصول پسته از هر گونه سمپاشی خودداری کنند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول