اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرعین خبر داد

شهر نمونه گردشگری سرعین با طعم 12 میلیون مسافر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سرعین گفت: قرار است سرعین به شهر نمونه گردشگری تبدیل شود که با این رویکرد جدید تلاش می‌کنیم تا حضور گردشگران در این منطقه را به 12 میلیون نفر برسانیم.

شهر نمونه گردشگری سرعین با طعم 12 میلیون مسافر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اردبیل اظهار داشت:‌ ما هم اکنون در شهرستان سرعین 11 آب گرم متنوع داریم که سالانه هشت میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از تنوع آن استفاده می‌کنند.

وی با اعلام اینکه سرعین یک‌هزار و 500 برابر جمعیت خود هر سال مسافر می‌پذیرد، تصریح کرد: این وضعیت بهترین فرصت در توسعه و تولید ثروت در اشتغالزایی منطقه است به شرط آن که با مدیریت درست بتوان فرصت‌های به وجود آمده را به توانمندی تبدیل کرد تا خدای ناکرده با مدیریت ناصحیح فرصت را تبدیل به تهدید نکرده باشیم.

دبیر تمام تلاش مسئولان استانی و شهرستانی را در ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای سرعین یادآور شد و خاطر نشان کرد: نقطه ضعف شهرستان سرعین و توسعه نیافتگی آن اتکا به مدیریت بومی و محلی است در حالی که میزبانی میلیون‌ها گردشگر و جامعه آرمانی به مدیریت صحیح، هوشمندانه و کسب درآمد بیشتر نیاز دارد.

وی اضافه کرد: شهرداری با تأمین اعتبار پنج هزار نفر جمعیت نمی‌تواند برای میلیون‌ها مسافر پاسخگو باشد که ضرورت دارد بیش از هر زمان دیگر به تدوین و تهیه طرح جامع نمونه گردشگری سرعین اقدام اساسی و عاجل صورت بگیرد.

به گزارش فارس، فرماندار سرعین با انتقاد شدید از آب منطقه‌ای استان در اختصاص ندادن قسمتی از درآمد آب گرم‌ها به شهرداری سرعین بیان کرد: آب منطقه‌ای پنج درصد درآمد خود را از این محل به عنوان مالیات پرداخت می‌کند که پیش از این رقم ناچیزی از آن به شهرداری تخصیص می‌یافت اما این رقم نیز در سال‌های اخیر کسر شده و شهرداری سرعین ریالی از این بابت دریافت نمی‌کند.

دبیر با ابراز خرسندی از ارتقای سرعین از بخش به شهرستان یادآور شد: ما به دلیل کمبود جمعیت و وسعت کم از اعتبارات تملک دارایی حداقلی برخوردار بودیم که امیدواریم مسئولان امر در این زمینه یاریگر ما باشند.

وی به هدف‌گذاری‌های کمی و کیفی در توسعه سرعین اشاره کرد و ادامه داد: در هدف‌گذاری کمی قرار است هشت میلیون مسافر به 12 میلیون نفر و گردشگر خارجی نیز به بیش از یک میلیون نفر در پنج سال آینده برسد که انتظار می‌رود این اهداف و برنامه دراز مدت آرام آرام محقق شود.

دبیر گفت: ‌در بعد کیفی نیز سعی می‌کنیم تا دو شب اقامت مسافران را زمینه‌سازی کنیم تا این اقامت به افزایش درآمد شهرستان، اشتغالزایی بیشتر و تولید ثروت و همچنین رضایت بسیاری از گردشگران و مسافران کمک کند.

وی ضرورت تصویب طرح جامع شهر نمونه گردشگری سرعین را ضروری خواند و افزود: انتظار می‌رود تا پایان امسال این طرح در هیئت دولت تصویب و برای مصوب شدن در مجلس در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد که در این زمینه ما رایزنی‌های اولیه را نیز با نمایندگان مجلس انجام دادیم.

دبیر تصریح کرد: هر چند دو سال از مصوبه دولت در سفر به اردبیل برای تبدیل سرعین به منطقه نمونه گردشگری می‌گذرد اما انتظار ما تسهیل و تسریع در تدوین آیین‌نامه مربوط به این توسعه است که زمینه یک ارتقای واقعی را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول