اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی:

1400 اثر تاریخی و گردشگری در آذربایجان‌غربی ثبت شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: یک‌هزار و 482 اثر تاریخی و گردشگری در آذربایجان‌غربی به ثبت ملی رسیده است.

1400 اثر تاریخی و گردشگری در آذربایجان‌غربی ثبت شده است

کاظم غنی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه یک‌هزار و 482 اثر تاریخی و گردشگری در استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: هفت اثر تاریخی و فرهنگی، شامل کلیسای ریحان‌آباد، ساختمان هلال احمر تکاب، سنگ نوشته عین‌الروم ارومیه، روستای قره‌آغاج ارومیه، قلعه دم‌دم، تپه اسلام و فناوری استحصال بیدمشک و عرقیات بادرنجبویه در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی از لحاظ جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و فرهنگی از استان‌های غنی ایران است، افزود: 65 درصد ساختار زمین‌های استان با چهار هکتار وسعت را کوه‌ها و تپه‌ها تشکیل می‌دهد.

غنی‌زاده با بیان اینکه استان ما از لحاظ گردشگری جنگ نیز ظرفیت‌های بالایی دارد، به مرز مشترک ایران با چهار کشور اشاره و تصریح کرد: توسعه گردشگری استان در سطح بین‌الملل میان کشورهای ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حال شکل‌گیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر سطح اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی 34 درصد است، گفت: این میزان تا پایان نیمه نخست سال آینده به 40 درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه سومین پرچم مرتفع کشور در استان آذربایجان‌غربی و در شهر ارومیه به اهتزاز درآمده است، گفت: برای این پرچم بالغ بر 700میلیون ریال هزینه شده است و پس از اهتزاز اولیه این پرچم مشکلی برای آن پیش آمد که به سرعت رفع شد و اکنون پرچم در پارک جنگلی ارومیه در اهتزاز است.

وی در ادامه با بیان اینکه میراث فرهنگی استان در سال گذشته برای یک‌هزار و 240 نفر اشتغال‌ ایجاد کرده است، گفت: میراث فرهنگی امسال برای 2500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل فراهم کرده است.

غنی‌زاده با بیان اینکه 30 هتل در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: یک‌هزار و 29 اتاق و دو هزار و 140 تخت در هتل‌های استان داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: همچنین 59 مهمان‌پذیر با 146 اتاق و 304 تخت و دو مجتمع تفریحی با یک‌هزار و 823 اتاق و چهار هزار و 629 تخت در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول