اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 7 استان کشور و در قالب 9 تیم صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره بازی‌های محلی شمال غرب در سرعین

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی های بومی ـ محلی استان اردبیل گفت: دومین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی شمال غرب کشور با هدف انجام بازی‌های بومی ـ محلی در سرعین برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره بازی‌های محلی شمال غرب در سرعین

علیرضا احدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این مسابقات با حضور هفت استان کشور و دو تیم از استان اردبیل روزهای 23 و 24 شهریور در شهر توریستی سرعین برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آقایان این مسابقات در رشته‌های چهارگانه، کشتی پهلوانی، دال پلان و در گروه بانوان در رشته سه‌گانه و دال پلان برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی های بومی ـ محلی استان اردبیل با اعلام اینکه در این مسابقات 110 ورزشکار با هم به رقابت می‌پردازند، یادآور شد: این مسابقات در ورودی شهر سرعین و روستای ورنیاب به شکل بومی – محلی برگزار خواهد شد.

احدی از حضور رئیس و دبیر فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی ـ محلی کشور و مسئولان و نمایندگان استان در این جشنواره خبر داد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در کنار این جشنواره برنامه‌هایی همچون عروس‌بران و بازی‌های محلی برای آقایان و خانم‌ها نظیر قیش گوتدی، هفت سنگ و بش‌داش تدارک دیده شده است.

این مسئول اجرای موسیقی محلی و انتخاب بهترین لباس بومی – محلی را از دیگر برنامه‌های این جشنواره توصیف کرد و افزود: آش سنتی به همراه نان محلی در این مراسم پخته شده و در اختیار حاضران قرار خواهد گرفت.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی های بومی – محلی استان اردبیل ادامه داد: در این برنامه که از اولین ساعات روز جمعه به صورت مراسم افتتاحیه انجام می‌شود غرفه‌ای نیز برای نشان دادن صنایع دستی و معرفی هنرمندان این رشته تدارک دیده شده است.

احدی در پایان سخنان خود همچنین از اجرای مسابقات جانبی برای تماشاگران خبر داد و در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شایسته است از همکاری فرمانداری سرعین، اداره کل ورزش و جوانان، بانک کشاورزی و هیئت‌های شهرستانی در برگزاری مطلوب این برنامه قدردانی کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول