اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین معاونت گردشگری اردبیل خبر داد

رونمایی از کتاب گردشگری «شهر دیرینه‌های پایدار»

خبرگزاری فارس: جانشین معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل از رونمایی کتاب گردشگری «شهر دیرینه‌های پایدار» در مشگین‌شهر خبر داد.

رونمایی از کتاب گردشگری «شهر دیرینه‌های پایدار»

قادر تقی‌زاده امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ از کتاب گردشگری «شهر دیرینه‌های پایدار» به مناسبت هفته گردشگری رونمایی شد.

وی با بیان اینکه کتاب شهر دیرینه‌های پایدار به معرفی بیش از 70منطقه گردشگری شهرستان مشگین‌شهر می‌پردازد افزود: این کتاب توسط محمد پورکریم تالیف شده است.

جانشین معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل خاطرنشان کرد: این کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی همراه با 300 تصویر در 174 صفحه، به صورت تمام رنگی در کاغذ گلاسه چاپ شده است.

وی با بیان اینکه کتاب مذکور به توصیف آثار باستانی و قلعه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی شهرستان مشگین‌شهر می‌پردازد و افزود: در این کتاب، قلعه قهقهه به عنوان زندان شاهزادگان صفوی، محوطه باستانی پیرازمیان، قلعه بربر، کهنه قلعه میراث تمدن اورارتو، مقبره شیخ حیدر آرمگاه پدر شاه اسماعیل اول، قیزقالاسی، غارهای دو طبقه عصر حجر روستای بینه‌لر و دیو قلعه‌سی به خوبی معرفی شده‌اند.

تقی‌زاده بیان داشت: نویسنده این کتاب مناطق طبیعی از جمله آبگرم‌ها و مجتمع‌های آب‌درمانی مشگین‌شهر چون قینرچه، شابیل، چشمه آبگرم موئیل و... را در کتاب خود به شایستگی توصیف کرده است.

وی تصریح کرد: نگارش این کتاب به مدت پنج سال به طول انجامیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه وجود آبگرم‌های متعدد و گردشگاه‌های طبیعی و تاریخی همه ساله گردشگرهای بسیار زیادی را به سوی مشگین‌شهر جذب می‌کند، بیان داشت: مشگین‌شهر از شمال شرق و شرق به جمهوری آذربایجان، از شمال غرب به دشت مغان، از جنوب شرق به شهرستان اردبیل، از جنوب غرب به شهرستان سراب و از غرب به شهرستان‌های اهر و تبریز محدود است.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول