اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهری بی‌نظیر در دنیا

سرعین 1500 برابر جمعیتش مسافر پذیرش می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار سرعین گفت: سرعین شهری بی‌نظیر در دنیاست که بیش از یک هزار و 500 برابر جمعیت خود مسافر پذیرش می‌کند.

سرعین 1500 برابر جمعیتش مسافر پذیرش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در مراسم افتتاح جشنواره بازی‌های بومی و محلی شمالغرب کشور در سرعین اظهار داشت: این شهر در حالی که 5 هزار نفر جمعیت دارد از ابتدای امسال 7.5 میلیون مسافر را پذیرش کرده است.

وی با اعلام اینکه این شهر در سطح خاورمیانه و شاید دنیا بی‌نظیر است خاطرنشان کرد: آبگرم‌های این شهر توریسم‌پذیر یک ظرفیت بی‌نظیر است به طوری که پشت سر هم 11 آبگرم با دما، رنگ، بو و خاصیت مختلف وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه سرعین میزبان مسافرانی از جای جای کشور و دنیاست تصریح کرد: شهر سرعین مقصد گردشگران خارجی نیز هست و ما با دو هدفگذاری کمی و کیفی سعی می‌کنیم توانمندی‌های این شهر را اعتلا دهیم.

دبیر اضافه کرد: از نظر کمی سعی خواهیم کرد ظرف دو سال آینده ظرفیت پذیرش را تا 12 میلیون نفر افزایش دهیم و در کنار آن حداقل یک میلیون ورودی گردشگر خارجی را ظرف پنج تا شش سال آینده محقق کنیم.

وی ابراز داشت: در بخش کیفی باید زیرساخت‌های مدنظر به ویژه تامین اقامتگاه‌ها صورت گیرد تا مدت اقامت نیز به دو روز افزایش یافته و این امر تثبیت شود.

فرماندار سرعین با یادآوری اینکه در دو سال اخیر در سرعین بیش از 14 جشنواره و همایش ملی برگزار شده است اظهار داشت: سرعین مستعد برای برگزاری رویدادهای کشوری و حتی بین‌المللی است به طوری که جشنواره فرهنگی ورزشی بومی- محلی در این شهر یک شرفیت بی‌نظیر است تا این شهر بتواند در قامت یک میزبان شایسته از ورزشکاران توانمند پذیرایی کند.

دبیر در پایان سخنان خود توجه به ورزش بومی- محلی و سنتی و همچنین روستائی- عشایری را یک ضرورت انکارناپذیر خواند و افزود: در این باب آنچه مهم به نظر می‌رسد توجه جدی به علاقه و سلیقه مردم است که امروز حضور مردم ثابت کرد که بیش از هر زمان دیگر به ایجاد شور و نشاط در جامعه و بین اقشار مختلف نیاز داریم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول