اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران:

بازار بین‌بانکی ارائه ارز رقابتی را فراهم کرد/ رشد 30 درصدی درآمد مالیاتی

خبرگزاری فارس: وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت:‌ معامله در بازار بین بانکی این امکان را فراهم کرد که ارز به صورت شفاف و رقابتی عرضه شود و در عین حال اولویت‌ها هم مدّنظر قرار گیرد.

بازار بین‌بانکی ارائه ارز رقابتی را فراهم کرد/ رشد 30 درصدی درآمد مالیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، شمس‌الدین حسینی امروز در حاشیه برگزاری شورای اداری استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ درآمدهای مالیاتی در شش ماهه دوم تحقق بیشتری دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 90 درصد از درآمدهای مالیاتی کشور تحقق یابد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه عملکرد تحقق بودجه مالیاتی امسال تقریبا مانند سال گذشته می‌شود، افزود: در مجموع درآمد مالیاتی کشور را مانند سالیان گذشته با رشد تقریبا 25 تا 30 درصد پیش‌بینی کرده‌ایم.

حسینی با اشاره به اینکه بازار ارز تخت تاثیر دو عامل قرار گرفته، متذکر شد:‌ عوامل ناشی از درآمدهای ارزی و غیرانتفاعی بر این بازار تاثیر گذاشته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه تلاش کردیم سیاستی اتخاذ کنیم که اثر نوسانات بر اموری که فراگیر بوده و جزء معیشت مردم هستند به حداقل برسد و هم به سمتی برویم که بازار شفاف و مبری از ویژه‌خواری و وانت‌خواری باشد، تصریح کرد: در این زمینه دو دسته کار به صورت روشن صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت دو گروه از کالاها را به عنوان اولویت یک و دو معرفی کرد، ادامه داد: این کالاها نیاز اساسی و غذایی مردم و داروها هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: سیاست بر این است که تامین ارز این کالاها در اولویت قرار گیرد و سازمان صنعت، نظارت دقیقی بر روی این کار داشته باشد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ارز مرجع برای این کالاها اختصاص یافت، افزود: این سیاست موفق بود و خیال همکاران ما در سازمان صنعت هم به میزان قابل توجهی راحت شد.

این مسئول یادآور شد:‌ این اقدام برای اولویت‌های دیگر هم صورت می‌گیرد و از ظرفیت‌های عرضه ارز در کشور استفاده می‌کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد:‌ معامله در بازار بین‌بانکی این امکان را فراهم کرد که ارز به صورت شفاف و رقابتی عرضه شود و در عین حال اولویت‌ها هم مدّنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این بود که در روزهای نخست بیش از یک میلیارد دلار ارز در این بازار عرضه کنیم، اذعان داشت: این تدارک دیده شد ولی میزان تقاضا بسیار کم و در حدود 10 میلیون دلار بود.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول