اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد

جمع‌آوری 280 هزار میلیارد ریال با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مدیر کل جدید امور مالیاتی استان مرکزی معرفی شد.

جمع‌آوری 280 هزار میلیارد ریال با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ظهر امروز و در مراسمی با حضور علی عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، محمدرضا سالارفرد به عنوان مدیر کل جدید امور مالیاتی استان مرکزی معرفی شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این مراسم گفت: طرح جامع مالیاتی در قالب نرم‌افزار یکپارچه تهیه شده و نیمه دوم امسال به صورت آزمایشی در استان‌های تهران، اصفهان و کرمانشاه به اجرا در خواهد آمد.

عسکری افزود: با اجرای موفق طرح جامع مالیاتی این طرح به صورت طرح ملی درآمده و در کل کشور عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح یکپارچه شدن انجام امور مالیاتی را در سراسر کشور به دنبال دارد، تصریح کرد: امید می‌رود با اجرای این طرح شاهد تحول عظیمی در بخش مالیات در کشور باشیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه این طرح از بزرگ‌ترین طرح‌های فناوری اطلاعات کشور محسوب می‌شود، افزود: اجرای این طرح مستلزم بعضی از هماهنگی‌های درون سازمانی مانند ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی متخصص و به کار‌گیری نیروهای توانمند در رده‌های مدیریتی است.

عسکری ادامه داد: هدف از اجرای طرح جامع تحول نظام مالیاتی تحقق درآمد‌های مالیاتی و کسب درآمد بدون وابستگی به نفت است و این طرح به عنوان یک طرح کلیدی به زمینه‌سازی مدیریتی و سازمانی نیاز دارد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، اصلاح نرخ‌ها و گسترش پایه‌های مالیاتی، اصلاح مشوق‌ها در راستای افزایش شفافیت‌، ایجاد رقابت و حمایت از تولید‌، ارتقای جایگاه مالیات به عنوان ابزاری برای مدیریت اقتصاد کشور، توسعه سیستم اطلاعات اقتصادی کشور، ساده‌سازی و تسهیل فرایندها در راستای افزایش مشارکت عمومی، ارتقای فرهنگ مالیاتی از طریق پذیرش خود‌اظهاری مودیان و برقراری ضمانت اجرایی متناسب را از بنیادی‌ترین تغییرات لحاظ شده در لایحه تحول نظام مالیاتی عنوان کرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به جمع‌آوری 280 هزار میلیارد ریال درآمد برای کشور از طریق اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بیان داشت: این قانون از مهر ماه سال 87 به مرحله اجرا گذاشته شده است.

محمدرضا سالارفرد مدیر کل جدید امور مالیاتی استان مرکزی نیز تحقق درآمدهای مالیاتی را در گرو همکاری تمام کارکنان، مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی دانست.

مصطفی کریمی مدیرکل حراست سازمان امور مالیاتی کشور نیز گفت: توجه به فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب موجب پیروزی و سربلندی کشور در برابر تمام توطئه‌های دشمنان می‌شود.

در این مراسم همچنین عباس کریمی به عنوان رئیس اداره حراست امور مالیاتی استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول