اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز رشد فناوری اردبیل خبر داد

استقرار 25 شرکت دانش‌بنیان در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون مرکز رشد فناوری استان اردبیل گفت: هم اکنون در مرکز رشد استان اردبیل 25 شرکت دانش‌بنیان مستقر بوده و فعالیت می‌کنند.

استقرار 25 شرکت دانش‌بنیان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد قلی‌پور عصر امروز در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌های اردبیل اظهار داشت:‌ در این مرکز یافته‌های مرکز رشد فناوری تبدیل به محصول قابل عرضه شده تا مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این 25 شرکت با داشتن نیروهای تحصیلکرده از تحصیلات عالیه شایسته‌ای برخوردار هستند به طوری که در رشته‌های مختلف و کاربرد‌های متنوع فعالیت خود را انجام می‌دهند.

معاون مرکز رشد فناوری استان اردبیل از استقرار 19 هسته فناوری خبر داد و یادآور شد: در دو سال اخیر مرکز رشد و فناوری‌‌های استان توانسته دستاوردهای مهمی را به نمایش بگذارد که نمونه آن تولید محصولات صادرات محور با همت بخش خصوصی است.

قلی‌پور از تولید زغال اخگر در شهرک صنعتی اردبیل و دستگاه تغییر خط بریل برای آموزش نابینایان خبر داد و گفت: ما در این زمینه در گذشته وابسته به واردات از کشورهای دیگر بودیم اما با اقدامات آغاز شده به نظر می‌رسد یک توسعه کیفی مطلوب را در دستیابی به فناوری‌های جدید شاهد خواهیم بود.

این مسئول روند رشد علمی و تحقیقاتی در این استان را به ویژه در مراکز علمی و دانشگاهی مثبت و رو به جلو توصیف کرد و افزود: دغدغه مرکز رشد فناوری استان این است که خروجی این اقدامات و تلاش‌ها به هدف نشسته و شاهد ثمر‌بخشی فعالیت‌ها در این حوزه باشیم.

معاون مرکز رشد فناوری استان اردبیل با اعلام اینکه قرار است در افق 20 ساله توسعه کشور جایگاه علمی و پژوهشی ایران در منطقه ممتاز باشد، بیان داشت:‌ ما در سایه برتری در این حوزه نیروی انسانی توانمند، متخصص و کار‌آمد خواهیم داشت و بسیاری از موانع نیز با راهکارهای درست برطرف می‌شود.

قلی‌پور از بسترسازی مناسب برای ایجاد زیر‌ساخت‌ها در مرکز رشد فناوری‌های استان خبر داد و تصریح کرد: ما در گذشته در جذب نخبگان،‌ مخترعان و مبتکران درست و شایسته عمل نکردیم در حالی که توان علمی و پیشرفت‌های پژوهشی ما بسیار بالاتر است.

 

پارک علم و فناوری باید راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مرکز رشد بهترین بستر برای پاسخگویی به مطالبات و نیازمندی نخبگان و افراد زبده در حوزه‌های تبدیل علم به عمل است، گفت: البته در این زمینه پیگیر هستیم تا پارک علم و فناوری استان اردبیل راه‌اندازی شود تا  نخبگان جامعه و استان بتوانند ایده‌های خود را عینیت ببخشند.

معاون مرکز رشد فناوری استان اردبیل از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان میدان وسیع علم و عمل و توسعه علمی یک جامعه یاد کرد و ادامه داد: امروز دیگر دنیا از جهت‌گیری تحصیلات آکادمیک و صرف تئوری به سمت کار و عمل پیش می‌رود که ما نیز امیدواریم بدون تکیه بر برخی اقدامات معمول و روزمره بتوانیم در جذب انسان‌های مخترع و مبتکر و ایده‌پرداز موفق عمل کنیم.

قلی‌پور تاکید کرد: خدمت باید منشأ رشد و تعالی باشد نه صرف در‌آمد چرا که ما اگر بتوانیم خدمات‌رسانی خود را توسعه دهیم به یقین به منشأ پر‌ خیر و برکت خدمتگزاری و کار‌آمدی تبدیل خواهیم شد و در جامعه یک استقلال و اتکای داخلی را شاهد خواهیم بود.

این مسئول در پایان سخنان خود شناسایی و هدایت نخبگان را ضروری توصیف کرد و ابراز داشت: هم‌افزایی و تقویت مولفه‌های همدلی و هماهنگی می‌تواند مراکز علمی و دانشگاهی ما را در رسیدن به اهداف متعالی موفق کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول