اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس:

قوانین بانکی مانعی بزرگ برای تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان است

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: بانک‌ها در ازای اعطای تسهیلات وثایق کلان و معادل تسهیلات طلب می‌کنند که خود مانع عمده‌ای در مسیر تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان است.

قوانین بانکی مانعی بزرگ برای تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مهدی محمدی صبح امروز در کمیته بررسی طرح‌های دانش‌بنیان استان بوشهر اظهار داشت: یک نخبه در کنار ایده‌پردازی و تولید علم می‌تواند تاجر خوبی نیز باشد، منتهی به شرط اینکه مسیر برای او هموار باشد.

مهدی محمدی ادامه داد: نخبگانی که ایده دارند ولی توانایی تبدیل ایده به محصول را ندارند و نخبگانی که محصول تولید کرده‌اند ولی توان تجاری‌سازی و تولید انبوه آن را ندارند باید مورد توجه قرار بگیرند، همچنین باید قانون‌های تسهیل‌کننده‌ای در این زمینه وضع شود و با کمک بخش خصوصی به سمت تولید ثروت از علم برویم.

محمدی ایجاد حلقه‌های واسط بین نخبگان و تجاری‌سازی تولیدات نخبگانی را بهترین راه حل برای رشد اقتصادی نخبگان و تولیدکنندگان دانست و گفت: نیروی نخبه اگر درگیر تجاری‌سازی شود دیگر فرصت ایده‌پردازی و تولید علم ندارد.

وی تصریح کرد: سازمان‌های متعددی برای حمایت از نخبگان و مخترعین ایجاد شده ولی متاسفانه با وجود قوانین دست و پاگیر هنوز نتوانسته‌ایم به صورت شایسته گره‌گشای مشکلات این قشر باشیم.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر نیز گفت: مسیر اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار دشوار است.

سیدمحمد هاشمی‌فرد ادامه داد: بانک‌ها در ازای اعطای تسهیلات وثایق کلان و معادل تسهیلات طلب می‌کنند که خود مانع عمده‌ای در مسیر تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان است.

در ادامه این جلسه طرح دانش‌بنیان تولید تجهیزات آزمایشگاهی و هوشمندسازی ارائه شده از سوی آقایان سعید راشدی و فرنود افراسیابی از نخبگان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آرا تصویب شد.

طرح دانش‌بنیان تولید تجهیزات آزمایشگاهی و هوشمندسازی شامل تولید شیب‌سنج دیجیتال، زاویه‌سنج دیجیتال، سامانه کمک آموزشی سطح شیب‌دار و روباتیک و در آزمایشگاه‌های فیزیک واحدهای آموزشی دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام مجری طرح، تفاوت تکنولوژی تجهیزات با نمونه خارجی باعث کاهش چشمگیر قیمت تمام شده آن شده است.

همچنین بررسی طرح دانش‌بنیان تولید خوراک دام از سرشاخه‌های درخت خرما ارائه شده از سوی آقای مسعود آزادمهر به دلیل وجود نمونه مشابه به جلسه آینده موکول شد.

مقرر شد مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و همچنین اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در خصوص این طرح بررسی‌های لازم را انجام دهند و نتیجه را به کمیته طرح‌های دانش‌بنیان استان ارائه کنند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول