اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

توجه شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های حوزه آموزش است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان، تقویت مراکز رشد فناوری و تدوین نظام نوین نوآوری از اولویت‌های حوزه آموزش است.

توجه شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های حوزه آموزش است

محمد‌مهدی زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: امر آموزش و پرورش هنگامی به نتایج صحیح و سودمند منتهی می‌شود که نظم، خودباوری، احترام، اعتماد، جدیت به همراه خلاقیت و نوآوری، ترویج و تبلیغ داده و بر هر دو بال علم و اخلاق تأکید شود تا مسیر متعالی دانش طی شود‌. 

وی بیان داشت: فرهنگ و تمدن ایرانی در ادوار مختلف برای ملل دنیا یک شاخص برجسته به حساب می‌آمده است با ظهور اسلام نیز ملتی که توانست دانش و روش‌های زندگی را از اسلام بیاموزد و به دنیا ارائه بدهد، عمدتا پارسیان بودند.

زاهدی عنوان کرد: در دورانی که اروپائیان در جهل و تاریکی علمی به سر می‌بردند، دانشمندان ایرانی در همه علوم سرآمد‌ بودند و تا قرن‌ها نتایج پژوهش‌های علمی و تألیفات دانشمندان مسلمان ایرانی تنها منبع تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به شمار می‌رفت.

وی ابراز داشت: کشور ما طی سه دهه گذشته فصلی نوین از فعالیت تحقیقاتی، جوشش علمی و جنبش نرم‌افزاری را آغاز کرده و پیشرفت‌های چشمگیری را در زمینه‌های علمی و فرهنگی در پرتو فضیلت و معنویت به دست آورده است‌.

زاهدی افزود: اکنون و در دهه چهارم انقلاب اسلامی «پیشرفت و عدالت» به موازات هم مورد توجه قرار دارد و ‌لزوم آشنایی و توجه به این پیشینه ارزشمند و درخشان که کمتر تمدنی در جهان از آن برخوردار است، می‌تواند برای معلمان و علم‌اندوزان ما به مثابه چراغی فروزان بر سر راه تعلیم و تعلم باشد و آنها را به ادامه این راه پرافتخار هر چه بیشتر تشویق و ترغیب کند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ابتدای مراحل اجرایی شدن است، گفت: این سند‌‌ از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در آن تعلیم و تربیت‌ به عنوان فرآیندی تعالی‌محور، تدریجی‌، یک‌پارچه و مبتنی بر نظام معیار اسلامی که به منظور هدایت افراد جامعه به سوی آمادگی برای تحقق آگاهانه و اختیاری حیات طیبه در همه ابعاد مطرح‌ و نقش معلم به عنوان هدایت کننده و اسوه‌ای امین و بصیر در فرآیند تعلیم و تربیت و مؤثرترین عنصر در تحقق مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی تعیین می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بنابراین همه دست‌اندرکاران‌، مسئولان، معلمان و دانش‌آموزان باید با همدلی، همکاری و حساسیت لازم نسبت به مطلوب اجرا شدن این سند تلاش کنند تا ان‌شاء‌الله به اهداف چشم‌انداز این سند در افق 1404 ‌نایل شویم. 

وی تصریح کرد: از سویی در حوزه آموزش عالی، سند چشم‌انداز توسعه کشور در کنار نقشه جامع علمی کشور که از افتخارات نظام، دولت نهم و شورای عالی انقلاب فرهنگی است، به عنوان چراغ راهی مسیر حرکت، خیزش و جایگاه علمی کشور را روشن کرده است.

زاهدی افزود: توجه به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت مراکز رشد فناوری و تدوین نظام نوین نوآوری و حمایت از نخبگان علمی کشور در کنار حضور جدی در عرصه‌های علمی ‌بین‌المللی از اولویت‌های این حوزه است، نقش اساتید متعهد و متخصص کشور به عنوان شالوده‌های پیشرفت علمی و دانشجویان‌ به عنوان افسران جوان جبهه جنگ نرم برجسته است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول