اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد

ایجاد «کمیته فناوری نو» در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی از ایجاد «کمیته فناوری نو» در کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد و گفت: این کمیته کمیسیون صنایع و معادن را برای استفاده از اندوخته‌های علمی مراکز علمی کمک می‌کند.

ایجاد «کمیته فناوری نو» در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روح‌الله عباسپور شامگاه چهارشنبه در نشست علمی و تخصصی امنیت، صنعت و دانشگاه که در سالن اجتماعات شهید سرلشگر عباس بابایی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تولیدکنندگان و صنعت‌گران با ایجاد تعامل مناسب با دانشگاه‌ها می‌توانند از ایده‌ها و افکار نو دانشجویان و نخبگان در تحول و رونق تولیداتشان استفاده کنند تا بتوانند به تولیداتشان رونق بخشند.

عباسپور سرمایه، ابزار، زمین و نیروی انسانی را از مؤلفه‌های اساسی تولید عنوان کرد و افزود: در گذشته نیروی انسانی به عنوان محور تولید در نظر گرفته نمی‌شد ولی اکنون این مؤلفه محوری‌ترین عامل سه مؤلفه دیگر تولید قرار گرفته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نیروی انسانی به دلیل برخورداری از اندوخته‌های علمی، ابزارهای تکنولوژی خلق می‌کند و سپس این ابزار را در راستای کسب منابع به عنوان تولید در اختیار جامعه قرار می‌دهد تا تولید و صنعت کشور رونق یابد.

عباسپور ادامه داد: نیروی انسانی با این کیفیت جزو دستاوردهای دانشگاه است چرا که دانشجویان با ورود به دانشگاه تجربه‌های علمی فراوانی کسب کرده و می‌توانند با این تجربه‌ها در چرخه تولید و صنعت نقش‌آفرینی کنند و بر این اساس باید تولیدکنندگان و صنعت‌گران با به کارگیری این نیروها اقتصاد خودشان را تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از کالاها به دلیل عدم کیفیت نمی‌توانند در بازارهای داخلی رقابت کنند، اظهار کرد: کالایی می‌تواند به حیات خود ادامه دهد که قدرت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را داشته باشد و چنین کالایی باید از کیفیت، استاندارد و قیمت مناسب‌تری نسبت به کالاهای دیگر برخوردار باشد تا بتواند در این بازار ماندگار باشد.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تولیدکنندگان و صنعت‌گران ایرانی می‌توانند با ارتقای کیفیت محصولاتشان، تولیدات با کیفیت‌تری را به بازار ارایه کنند و همچنین با برقراری تعامل با دانشجویان و نخبگان در دانشگاه‌ها از علم آنان برای تولید کالاهای مرغوب استفاده کرده و با تحقق این امر به توسعه و رونق چشم‌گیری در تولیداتشان دست یابند.

وی با بیان اینکه امنیت، صنعت و دانشگاه سه مؤلفه اساسی در رونق و توسعه تولید، سرمایه‌گذاری و صنعت در کشور هستند، بیان کرد: این سه عامل لازم و ملزوم یکدیگر است که رونق هر یک تأثیر مطلوبی بر دیگری دارد.

عباسپور دوری از مرکز پایتخت کشور و عدم امنیت را از عوامل توسعه کم‌تر صنعت و سرمایه‌گذاری در مرزها دانست و  اذعان کرد: سرمایه‌گذاران به دلیل عدم احساس امنیت در مرزها در این مکان‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و برای انجام این عمل به سوی مرکز کشورها می‌روند تا امنیت سرمایه اقتصادی خودشان را از آسیب‌ها ایمن کنند.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری در مرکز ایران از جمله قزوین به دلیل نزدیکی به پایتخت کشور نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: استان قزوین ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری دارد که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد تا این استان در زمینه صنعت رونق چشم‌گیری یابد.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ورود کالای نامناسب و ارزان از خارج از کشور، بازار داخلی ایران را متزلزل کرده و به تولیدکنندگان و صنعت‌گران ایرانی ضربه محکم اقتصادی وارد می‌کند که در این راستا نیروی انتظامی در بحث مبارزه با قاچاق کالا باید جدی مبارزه کند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی کمیته فناوری نو با محوریت تعامل صنعت با دانشگاه تشکیل داده است، ابراز کرد: این کمیته وزارت صنعت، معدن و تجارت را در راستای تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی به طور جدی تعقیب کرده تا این وزارت از اندوخته‌های علمی آنها استفاده کند و بتوانیم توسعه و رونق چشم‌گیری در تولید و صنعت کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول