اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 8 ماه از حادثه کرکس

رئیس هیئت کوهنوردی کاشان معرفی شد

خبرگزاری فارس: پس از گذشت هشت ماه از وقوع حادثه کرکس و جان ‌باختن حسین تمنایی رئیس سابق هیئت کوهنوردی و چهار کوهنورد دیگر کاشانی، رئیس جدید هیئت کوهنوردی کاشان معرفی شد.

رئیس هیئت کوهنوردی کاشان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان دوشنبه‌شب در آیین معرفی رئیس جدید هیئت کوهنوردی این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان کرکس اظهار داشت: هیئت کوهنوردی کاشان بعد از حادثه دلخراش کرکس نیاز به کمک، همدلی و همکاری بیشتری دارد.

حسین حیدریان ورزش کوهنوردی را در بین 40 رشته ورزشی فعال دیگر این شهرستان دارای جایگاه ویژه‌ای در بین خانواده‌ها دانست و گفت: استقبال از این رشته در کاشان در حدی است که علاوه بر کوهنوردان و گروه‌های آزاد کوهنورد که جمعه هر هفته به ارتفاعات شهرستان صعود دارند، بیش از 600 نفر ورزشکار کوهنورد سازماندهی و بیمه شده ورزشی نیز به صورت رسمی در هیئت کوهنوردی این شهرستان فعالیت دارند.

این مسئول تصریح کرد: افزایش ورزشکاران این رشته، استقبال خانواده‌ها از کوهنوردی و افزایش اعتماد مردمی به کوهنوردی در شهرستان کاشان موجب می‌شود تا مسئولیت هیئت کوهنوردی و اداره ورزش و جوانان این شهرستان نیز مضاعف شود.

حیدریان اجرای برنامه‌های آموزشی برای کوهنوردی را برای افزایش اعتماد مردمی به این رشته حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد تفکر آموزش‌محوری در هیئت کوهنوردی و توجه به مسائل حقوقی ورزش می‌تواند در موفقیت‌های آینده ورزشکاران این رشته سهم بسزایی داشته باشد.

رئیس هیئت کوهنوردی اصفهان نیز در این مراسم، مسئولیت رئیس جدید هیئت کوهنوردی کاشان را مسئولیتی خطیر و مهم دانست و افزود: بخشی از حوادث، ناشی از خطاهای انسانی است که تبدیل به فاجعه می‌شود اما توجه به آموزش می‌تواند در کاهش خطاهای انسانی نقش مهمی داشته باشد.

سید مجتبی غلاف‌گر بر فرهنگ آموزش در رشته کوهنوردی تأکید کرد و یادآور شد: بیشتر حوادث ورزشی که منجر به از دست دادن جان ورزشکاران می‌شود به دلیل توجه نکردن به مسائل آموزشی است.

وی شهرستان کاشان را در رشته کوهنوردی دارای استعدادها و ظرفیت‌هایی بالاتر از استان دانست و گفت: ایجاد تیم مدیریتی قوی در چنین مجموعه‌ای با چنین ظرفیتی می‌تواند در موفقیت هرچه بیشتر این رشته در کاشان موثر باشد.

غلاف‌گر در ادامه متذکر شد: انتظار می‌رود هیئت کوهنوردی شهرستان کاشان با مدیریت جدید بتواند از تمام امکانات و ظرفیت‌های شهرستان برای موفقیت این رشته در کاشان به خصوص در رشته سنگ‌نوردی استفاده کند.

رئیس جدید هیئت کوهنوردی شهرستان کاشان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان هیئت کوهنوردی کاشان در حادثه کرکس بیان کرد: برای موفقیت هیئت کوهنوردی کاشان نیازمند کمک و تعامل مجموعه هیئت کوهنوردی و مسئولان شهرستان هستیم.

مصطفی کردمیل افزود: درب هیئت کوهنوردی به روی همه باز است و همه باید برای موفقیت این رشته در کاشان در کنار یکدیگر و برای هدفی خاص فعالیت کنند.

وی یادآور شد: هیئت کوهنوردی برای رسیدن به موفقیت نیازمند انتقادات سازنده است اما بین انتقاد و انتقام تفاوت فاحشی است و برخی افراد بدون اینکه متوجه باشند به جای انتقاد انتقام‌گیری می‌کنند.

رئیس جدید هیئت کوهنوردی کاشان در ادامه با اشاره به اینکه کوهنوردان در بین دیگر رشته‌های ورزشی مظلوم هستند، بیان داشت: هیئت کوهنوردی کاشان در امر جنگل‌کاری فعالیت‌های گسترده‌ای داشته اما کوچک‌ترین اطلاع‌رسانی نشده است و جامعه اطلاعی از فعالیت‌های این هیئت ندارد.

به گفته وی کاشت یک درخت در کویر کاشان از استخراج یک چاه نفت مهم‌تر است اما کوچک‌ترین توجه و حمایتی از این فعالیت‌ها نشده است.

کردمیل از تکمیل ساخت خانه کوهنوردی کاشان، نظافت و پاکسازی کوهستان و جذب حامیان کوهنورد به عنوان سه برنامه اولویت‌دار آینده این هیئت نام برد.

در پایان این مراسم که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کاشان، شهردار کاشان و ورزشکاران هیئت کوهنوردی کاشان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حسین تمنایی، مصطفی کردمیل به عنوان رئیس جدید هیئت کوهنوردی کاشان معرفی شد.

مصطفی کردمیل عضو شورای اسلامی شهرستان کاشان و رئیس جدید هیات کوهنوردی کاشان، 16 سال به عنوان نایب رئیس هیئت کوهنوردی کاشان فعالیت داشته است. 

یک گروه 10 نفری از کوهنوردان کاشانی، بهمن‌ ماه سال گذشته در برنامه صعود زمستانه خود، به رشته‌کوه‌های کرکس نطنز موسوم به «یال اوره» در ارتفاع 2 هزار و 700 متری گرفتار بهمن شدند که پنج نفر آنان با تلاش امدادگران نجات یافتند و پنج نفر دیگر به نام‌های مهدی صباغی، ابراهیم علیجان‌زاده، مهدی احمدیان علی بهادری و حسین تمنایی رئیس هیئت کوهنوردی کاشان نیز در زیر انبوهی از برف جان خود را از دست دادند.

جسد مرحوم علی بهادری آخرین کوهنورد ناپدید شده کاشانی بعد از چهار ماه در ارتفاعات 3 هزار و 700 متری یال اوره کرکس و در عمق سه متری برف پیدا شد.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول