اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان دوئل کاندیداها بر سر کرسی ریاست

فخار رئیس هیئت والیبال خراسان رضوی شد

خبرگزاری فارس: جواد فخار با کسب 10 رأی از 18 رای ماخوذه در مجمع انتخاب رئیس هیئت والیبال خراسان‌رضوی به مدت 4 سال کرسی ریاست را در دست گرفت.

فخار رئیس هیئت والیبال خراسان رضوی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجمع انتخاب هیئت والیبال خراسان‌رضوی شامگاه گذشته و پس از کش و قوس‌های فراوان در حالی در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی برگزار شد که پیش از شروع مجمع تجمع طرفداران دو کاندیدا در این اداره سبب به وجود آمدن حواشی مختلفی شده بود.

در این جلسه که با حضور رئیس فدراسیون والیبال، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی و نمایندگان هیئت‌های شهرستان‌های فعال، بازیکنان، مربیان و داوران استان برگزار شد، جواد فخار توانست با اخذ 10 رای از 18 رأی بر جبار قوچان‌نژاد دیگر نامزد این رقابت غلبه کرده و جواز نشستن بر صندلی ریاست هیئت والیبال استان را به مدت 4 سال  کسب کند.

در ابتدای این جلسه علی اکبر هاشمی جواهری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی گفت: توقع اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی مطالبه ورزش است اما هیئت‌های ورزشی توقع کمک مالی دارند.

وی ادامه داد: با اینکه من به نحوه برگزاری مجامع انتخابی روسای هیئت‌های ورزشی نقد دارم اما، طبق آنچه قانونگذار در حیطه قانون به اداره‌کل ورزش و جوانان مسئولیت داده است تلاش داشتیم تا در مسیر و چارچوب‌های قاونی حرکت کنیم و معتقد هستیم فضای انتخابات این مجمع کاملاً قانونی است.

هاشمی جواهری تاکید کرد: این دو کاندیدا هر دو از خانواده والیبال هستند و تلاش هر فردی که به عنوان رئیس انتخاب شد باید این باشد که در مسیر توسعه و رشد این رشته گام بردارد تا والیبال استان به جایگاه اصلی خودش دست پیدا کند.

پس از صحبت‌های هاشمی جواهری، معاون توسعه مدیرکل که به عنوان منشی در این مجمع حضور داشت، اسامی واجدین رأی‌گیری را اعلام کرد و پس از آن نوبت به ارائه برنامه‌های کاندیداها رسید که منشی مجمع وقت هر کاندید را 10 دقیقه اعلام کرد.

جواد فخار به عنوان سرپرست هیئت والیبال خراسان‌رضوی و نخستین کاندیدا پیش از رأی گیری اظهار کرد: در طول مدت حضورم در هیئت همواره سعی کردم تا با نخبگان این رشته ارتباط خوبی را برقرار کنم و خوشبختانه در این راه نیز موفق عمل کرده‌ام.

وی ادامه داد: من عادت به حرف زدن ندارم و دوست دارم بیشتر عمل کنم و در این مدت کوتاه نیز آن چیزی را که در توان داشته‌ام به کار گرفتم تا والیبال استان به قله‌های پیشرفت نزدیکتر شود.

جبار قوچان‌نژاد هم به عنوان دومین کاندیدای تصدی ریاست این هیئت گفت: سفره‌ای که من در آن بزرگ شده‌ام سفره‌ای نبوده است که در آن بخواهیم آبروی کسی را به ناحق بریزیم و این مسئله را همواره آویزه گوش خودم داشتم.

سرمربی تیم والیبال میزان ادامه داد: من در این انتخابات چه موفق شوم و چه موفق نشوم خودم را زیر مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان می‌دانم گرچه در این مدت نامهربانی‌هایی علیه من صورت گرفته است.

وی افزود: همه افرادی که اینجا حضور دارند از خادمین ورزش هستند، اما روزی که قرار شد ثبت نام کاندیداها انجام شود ما با بسیاری از پیشکسوتان و اهالی این رشته نشستیم و صحبت کردیم اما آنها خود من را به عنوان دومین کاندیدا معرفی کردند.

قوچان‌ن‍ژاد تصریح کرد: من برای فخار احترام زیادی قائل بودم اما این احترام از امروز دیگر کمرنگ‌تر خواهد شد و من نسبت به ایشان هیچ حسی نخواهم داشت.

وی با اشاره به ثبت‌نامش برای حضور در این مجمع گفت: زمانی که بنده ثبت نام کردم هنوز تیم میزان سروشکل نگرفته بود اما بعد از چند روز این موضوع به وجود آمد اما ای کاش همه این افرادی که به من دستور دادند که ثبت نام کنم، امروز به من می‌گفتند کنار بکش !

در این بین  رئیس فدراسیون والیبال صحبت‌های قوچان‌نژاد را قطع کرد و عنوان داشت: بهتر است شما به جای مطرح کردن این صحبت‌ها؛ طرح‌ها و برنامه‌های خود را ارائه کنید و انشاالله در فرصت مناسبی قطعاً به این مسائل هم خواهیم پرداخت.

بعد از صحبت‌های داورزنی، سرمربی تیم میزان بار دیگر با انتقاد از نحوه عملکرد سرپرست هیئت ادامه داد: امروز با کاندیدا شدن من و فخار بین والیبال استان تفرقه ایجاد شده است و اگر می‌خواهید جلوی این تفرقه و جدایی را بگیرید باید یک نفر سوم را به عنوان کاندیدا انتخاب کنید.

قوچان‌نژاد اضافه کرد: من اگر رأی بیاورم برای من هیئت بدون فخار ارزشی ندارد اما نه من بنیه مالی دارم و نه فخار پس بهتر است تا نفر سومی به این هیئت بیاید تا حداقل از پشتوانه مالی‌اش بتوانیم استفاده کنیم.

در این زمان خسرو منعمی معاون توسعه اداره‌کل ورزش و جوانان با تذکر نسبت به پایان وقت 10 دقیقه‌ای قوچان‌نژاد اعلام کرد که وی دیگر نمی‌تواند صحبت کند اما قوچان‌نژاد اعلام کرد که 5 دقیقه وقت باقی مانده فخار را من صحبت می‌کنم که این امر نیز با موافقت خود فخار همراه شد.

قوچان‌نژاد ادامه داد: من نمی‌دانم چگونه مربی که هیچ سابقه‌ای در والیبال ندارد را به عنوان نماینده مربیان در این مجمع قرار می‌دهند اما مربیان بزرگی که در والیبال استان تحول ایجاد کردند را پشت درب این سالن می‌گذارند.

وی افزود: چرا یک نفر از نمایندگان ورزشکاران که می‌توانست یک رای را به خود اختصاص دهد را لیست حذف کردند و جالب‌تر اینکه لیستی را که باید من حداقل 72 ساعت پیش باید مطالعه می‌کردم را تازه ظهر دیروز به من تحویل دادند، آیا امکان دارد طی 10 یا 12 ساعت با 20 نفر آدم صحبت کرد و در مورد مواضع خودمان با آنها صحبت کنیم؟

قوچان‌نژاد همچنین به طراحی برگه‌های رأی‌گیری اشاره کرد و گفت: در گذشته تنها در مقابل اسامی کاندیداها تیک می‌زدند اما حالا آن را تبدیل کرده‌اند به نوشته، یعنی اینکه اعضا باید نام کاندیدا را بنویسند، اما این خلاف است چرا که من بدبین هستم.

وی همچنین به برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت: اعتقاد من این است که مهم‌ترین فاکتور پیشرفت در والیبال، ایجاد کمیته استعدادیابی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری  است چرا که بازیکنان تنها با استعدادیابی در مدارس یا مسابقات آموزشگاه‌ها دیده و شناخته می‌شوند و و از آن به بعد وظیفه پرورش آنها با ما است.

پس از صحبت‌های قوچان‌نژاد مبنی بر تغییر طرح برگه‌های رأی‌گیری، رئیس فدراسیون والیبال گفت: برای اینکه خیال آقای قوچان‌نژاد راحت شود رأی‌گیری را خود بنده انجام می‌دهم و خودم هم تمام برگه‌ها را به تهران می‌برم تا هیچ حرف و حدیثی پیش نیاید.

با اتمام صحبت‌ها رأی‌گیری انتخاب رئیس هیئت والیبال خراسان‌رضوی با حضور 18 نفر از اعضا انجام شد که در پایان جواد فخار با کسب 10 رأی به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت انتخاب شد.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول