اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر راه و شهرسازی

بیش از 6 هزار واحد مسکونی مهر در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود‌

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از بهره‌برداری بیش از 6 هزار و 327 واحد مسکونی مهر با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

بیش از 6 هزار واحد مسکونی مهر در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسعود مالکی پیش از ظهر امروز در بازدید از واحدهای مسکونی مهر خراسان جنوبی اظهار کرد: این تعداد واحد مسکونی روز سه‌شنبه 18 مهرماه جاری در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

وی افزود: برای این تعداد واحد مسکونی اعتباری بالغ بر 190 میلیارد تومان هزینه شده و مساحت این واحدها در مجموع 632 هزار و 700 متر مربع است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: از این تعداد، 4 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، 2 هزار و 300 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 27 واحد در بافت‌های فرسوده شهری است.

مالکی ادامه داد: از 4 هزار واحد مسکن مهر که در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت افتتاح می‌شود، 2 هزار و 567 واحد در شهرستان بیرجند و یک‌هزار و 433 واحد در شهرستان قاینات قرار دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در قالب تعاونی‌های مسکن مهر، خود مالک، گروه‌های ساخت و مهر پنج ساله است، گفت: از این تعداد 2 هزار و 733 واحد مهر 99 ساله و پنج ساله و یک‌هزار و 267 واحد خود‌مالک هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مساحت مفید هر واحد مسکن مهر را بین 75 تا 110 متر مربع عنوان کرد و ادامه داد: قیمت تمام شده این واحدها به طور متوسط بین 29 تا 34 میلیون تومان است.

مالکی مساحت غیر‌مفید هر واحد را 130 متر مربع دانست و یادآور شد: این مساحت شامل پارکینگ مسقف، انباری، بالکن، راه پله و محل آسانسور است.

وی ادامه داد: مساحت اراضی آماده‌سازی در سایت‌های مسکن مهر استان 450 هکتار است که 186 هکتار در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 264 هکتار در شهرهای بالای 25 هزار نفر است؛ به طوری که عملیات خاکریزی و نصب جداول تا مرحله زیر آسفالت اجرا شده و حدود 30 درصد آسفالت صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به خدمات روبنایی مسکن مهر استان اشاره کرد و گفت: احداث 11 باب مدرسه، 13 باب مسجد، یک باب مجتمع آموزشی، سه سالن ورزشی، یک ‌باب درمانگاه، 26 باب واحد تجاری و خدماتی و دو باب نانوایی از اهم این اقدامات است.

مالکی یادآور شد: خدمات زیربنایی در سایت‌های مسکن مهر نیز شامل آب، برق، گاز، تلفن و فاضلاب تامین شده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول