اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ساخت 400 مجتمع بین‌راهی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 400 مجتمع بین‌راهی در کشور احداث می‌شود گفت: تا پایان امسال 25 استان کشور مجهز به مرکز مدیریت راه‌ها می‌شوند.

ساخت 400 مجتمع بین‌راهی در کشور

شهریار افندی‌زاده در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: امسال 3 هزار و 700 کیلومتر از شبکه‌های جاده‌ای کشور به دوربین‌های ثبت سرعت مجهز می‌شوند.

وی گفت: این میزان حدود 17 استان کشور را در بر می‌گیرد و ما از آبان‌ماه به تدریج به همت پیمانکاران نصب این دوربین‌ها را آغاز می‌کنیم تا شبکه راه‌های کشور از این فناوری‌ جدید برخوردار شود.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون به صورت آنلاین اطلاعات در اختیار پایگاه‌ها قرار می‌گیرد تا عوامل اجرایی پلیس و سایر نیروها در کنترل و روان‌سازی ترافیک و مشکلات احتمالی اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از نصب 160 دوربین تصویری در جاده‌های کشور خبر داد و افزود: 13 استان کشور صاحب مرکز مدیریت راه‌ها هستند و از ابتدای امسال نیز پنج استان به این مجموعه افزوده شده به طوری که هم اکنون 18 استان کشور صاحب این مرکز هستند.

رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری کشور بیان داشت: با نصب و راه‌اندازی 240 دستگاه دوربین تا پایان امسال حداقل 25 استان کشور صاحب مرکز مدیریت راه‌ها می‌شوند و قادر خواهند بود از طریق تجهیزات مدرن و دوربین‌های تصویری کوتاهی‌ها و نواقصات را برطرف کنند.

تا پایان امسال 1000 دستگاه تردد شمار آنلاین راه‌اندازی می‌شود

این مسئول با بیان اینکه نصب دستگاه های تردد شمار جزو اولویت کار سازمان حمل و نقل و راهداری است افزود: در سایه فعالیت این دستگاه‌ها به سرعت آخرین وضعیت ترافیک به صورت آنلاین در اختیار مرکز مدیریت راه‌ها قرار می‌گیرد تا اقدامات پیشگیرانه در بروز مشکلات انجام شود.

افندی‌زاده اظهار داشت: تا پایان امسال تعداد دستگاه‌های تردد شمار خود را به یک هزار دستگاه می‌رسانیم به طوری که اکثر محورهای اصلی ما به واسطه این تجهیزات کنترل شده و کلیه اطلاعات ترافیکی به صورت آنلاین در اختیار مرکز مدیریت راه‌های کشور قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تا پایان سال 91 بخش‌های مهمی از کشور مجهز به این سیستم‌های جدید و هوشمند می‌شوند که انتظار داریم با تکمیل این پروسه در سال‌های آینده و برقراری یک مدیریت هوشمند در جاده‌های کشور امیدواریم میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای به حداقل برسد.

وزارت راه و  شهرسازی از سرمایه‌گذاران مجتمع‌های خدماتی حمایت می‌کند

رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری کشور به احداث مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی اشاره کرد و گفت: از چهار سال گذشته تاکنون 400 مجتمع خدمات بین راهی در کشور احداث شده است

افندی‌زاده از در حال احداث بودن 400 مجتمع خدمات بین راهی در کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی کردیم حداقل تا پنج سال آینده تعداد مجتمع‌های بین راهی کشور به 17 هزار واحد برسد.

وی بیان داشت: آنچه در ایجاد و راه‌اندازی مجتمع‌های خدماتی بین راهی مهم است ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این مجموعه است که با آورده خود می‌توانند در کنار استفاده از تسهیلات به احداث و راه‌اندازی مجتمع‌ها اقدام کنند.

معاون وزیر مسئولیت صدور موافقت‌نامه اصولی برای احداث مجتمع‌ها را متوجه سازمان حمل و نقل جاده‌ای و راهداری کشور توصیف کرد و گفت: ما به دو شرط داشتن توانمندی مالی و تضمین برای تکمیل و تمام کردن پروژه از صاحبان سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌کنیم.

این مسئول در پایان بیان داشت: از ابتدای امسال 95 موافقت‌نامه اصولی صادر شده و به یقین سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور ضمن صدور موافقت‌نامه‌های اصولی سعی می‌کند در هزینه‌کرد رمپ و روپ‌ها یاری‌گر سرمایه‌گذاران و دستگیر آنها باشد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول