اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس:

امسال 30 هزار تن تخم مرغ در فارس تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در سال جاری حدود 30 هزار تن تخم مرغ در استان فارس تولید می‌شود.

امسال 30 هزار تن تخم مرغ در فارس تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدجعفر صادقی به مناسبت 17 مهر ماه روز جهانی تخم مرغ اظهار داشت: استان فارس دارای 30 واحد مرغ تخم‌گذار به ظرفیت 2 میلیون و 400 هزار مرغ است و هم‌چنین پنج واحد پرورش پولت تخم‌گذار به ظرفیت 580 هزار مرغ مشغول فعالیت هستند که این واحدها در سال گذشته توانسته‌اند 29 هزار تن تولید تخم مرغ داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف سرانه تخم مرغ در کشور معادل 10.2 کیلوگرم برای هر نفر بوده که در استان فارس نیز سالانه حدود 48 هزار تن تخم مرغ مورد نیاز است اما با 18 هزار تن کسری تولید روبه‌رو هستیم که از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

صادقی با بیان اینکه تولید تخم مرغ در سطح ملی بیش از نیاز کشور است، گفت: در همین راستا و برای برطرف کردن کمبود تولید در سال جاری 10 واحد مرغ تخم‌گذار به ظرفیت 400 هزار قطعه‌ای در حال احداث هستند که دارای پیشرفت فیزیکی از 30 تا 80 درصد بوده و با تامین تسهیلات بانکی مورد نیاز تا اواخر سال جاری یا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بخشی دیگری از سخنان خود به موانع و مشکلات پیش روی تولید تخم مرغ اشاره کرد و ادامه داد: نوسان شدید قیمت نهاده‌های اولیه از قبیل ذرت و سویا و ... و همچنین نوسان قیمت فروش درب مرغداری که متاثر از عوامل مختلفی از جمله صادرات، واردات، فصول و مناسبت‌های مختلف است، از عمده‌ترین مشکلات این صنعت به شمار می‌روند.

صادقی خرید و ذخیره‌سازی نهاده‌های اولیه تولید توسط شرکت پشتیبانی امور دام و ایجاد کارخانه تبدیل تخم مرغ به پودر تخم مرغ در زمان رو‌به‌رو شدن با افزایش تولید را از جمله راهکارهای مناسب در راستای برطرف کردن مشکلات تولید تخم مرغ در این استان ذکر و اضافه کرد: خرید تخم مرغ در مواقعی که قیمت آن درب مرغداری پایین‌تر از قیمت تمام شده آن است، توسط شرکت پشتیبانی امور دام نیز می‌تواند در راستای تنظیم بازار این محصول بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول