اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

هدفمندی یارانه‌ها در ارتقای تولید انحراف پیدا کرده است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در حمایت از بخش تولید انحراف جدی پیدا کرده به همین دلیل مجلس تصمیم گرفت جلوی اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها را بگیرد.

هدفمندی یارانه‌ها در ارتقای تولید انحراف پیدا کرده است

نادر قاضی‌پور در حاشیه سفر اعضای کمیسیون صنایع مجلس به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: قرار بود دولت از محل اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در مرحله اول 30 درصد را در سال 89 به بخش تولید اختصاص دهد که نه تنها این میزان را تخصیص نداده بلکه به تضعیف نظام تولید اقدام کرده است به طوری که در سال گذشته و امسال نیز سهم تولید از هدفمند کردن یارانه‌ها که حدود 20 درصد بود نادیده گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این موضوع به صورت دقیق و درست مدیریت می‌شد امروز با کمترین مشکلات و نارسایی‌ها روبه‌رو بودیم به طوری که به جای دادن یارانه نقدی می‌توانستیم در‌آمد حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها را در بخش تولید و همچنین بهره‌برداری از مخازن مشترک نفت و گاز به صورت دو جانبه در قطر، عراق و کویت صرف کنیم تا بخش عظیمی از وابستگی‌های کشور برطرف شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا زمانی که دولت به تعهدات واقعی خود در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها عمل نکند مجلس با اجرای مرحله دوم مخالفت خواهد کرد.

 

* دولت تکلیف کشاورزان را در خرید تضمینی روشن کند

عضو فراکسیون کارگران مجلس و شورای رقابت از موضع‌گیری‌های شتاب‌آلود برخی از اعضای کابینه دولت و به ویژه رئیس کل بانک مرکزی در افزایش قیمت سکه و دلار انتقاد کرد.

وی در ادامه گفت: ما امروز در کشور در تهیه ارزاق عمومی با مشکل مواجه هستیم و در این اوضاع و احوال دولت به جای اعلام قیمت خرید تضمینی گندم و سایر محصولات در موقع مشخص برای تعیین تکلیف کشاورزان منتظر آخرین لحظات برداشت محصول می‌شود تا قیمت‌ها را اعلام کند.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از رئیس جمهور خواست در آخرین سال بودجه‌نویسی تا 15 آذر بودجه سال 92 را تحویل مجلس دهد تا مشکلات چند سال گذشته امسال تکرار نشود.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول