اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

اختصاص 18 هزار هکتار از اراضی ملی به توسعه کشاورزی زنجان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 18 هزار و 300 هکتار از اراضی شناسایی شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به ستادهای توسعه کشاورزی شهرستان‌ها اختصاص یافته است.

اختصاص 18 هزار هکتار از اراضی ملی به توسعه کشاورزی زنجان

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در مجموع 18 هزار و 49 نفر در سامانه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 13 هزار و 198 نفر از افراد به صورت انفرادی در سامانه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نام‌نویسی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: 4 هزار و 800 نفر نیز به صورت شرکت تعاونی ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بیشتر افرادی که در سامانه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده‌اند از شهرستان خدابنده هستند، تصریح کرد: ‌35 درصد از افراد متقاضی تسهیلات بانکی برای طرح‌های توسعه کشاورزی از شهرستان خدابنده بوده است.

وی یادآور شد: در مجموع 6 هزار و 264 نفر از شهرستان خدابنده در سامانه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند.

تاراسی با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر جذب تسهیلات بخش کشاورزی در کشور به عنوان استان یازدهم شناخته شده است، ادامه داد: در مجموع اعتبارات طرح‌های معرفی شده به بانک‌های استان زنجان در سال جاری بیش از 81 میلیارد تومان اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه 27 درصد از 81 میلیارد تومان متعلق به شهرستان خدابنده است، خاطرنشان کرد: 10 درصد از اعتبارات به شهرستان ماهنشان، پنج درصد به شهرستان خرم‌دره، 12 درصد به شهرستان ایجرود، 11 درصد به شهرستان طارم، 13 درصد به شهرستان ابهر و 22 درصد به شهرستان زنجان اختصاص یافته است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه میزان تعهدات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تا پایان شهریور ماه سال جاری در زمینه ارائه تسهیلات طرح‌های توسعه به کشاورزان و متقاضیان 64 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: ارائه تسهیلات به متقاضیان در استان بیش از تعهدات محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر طرح‌های معرفی شده به بانک‌های استان در زمینه تولیدات گیاهی بوده است، اضافه کرد: سهم بخش مکانیزاسیون در این طرح‌ها بیشتر از سایر بخش‌ها بوده است.

تاراسی اظهار داشت: پس از ایجاد ممنوعیت در بخش مکانیزاسیون سهم سایر بخش‌ها در معرفی طرح‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه میزان تعهد سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در واگذاری زمین به متقاضیان 20 هزار هکتار اعلام شده است، ادامه داد: تاکنون 19 هزار و 200 هکتار از اراضی برای واگذاری به متقاضیان طرح‌های توسعه کشاورزی در استان استعدادیابی و شناسایی شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 18 هزار و 300 هکتار از اراضی شناسایی شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به ستادهای توسعه کشاورزی شهرستان‌ها اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: استان زنجان از نظر رعایت دستورالعمل ستاد توسعه کشاورزی رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرده است، ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل ارائه 30 میلیون تومان به هر یک از متقاضیان طرح‌های توسعه کشاورزی توسط سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول