اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

توسعه کشاورزی در گرمی زیربنایی‌ترین فعالیت شهرستان است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی گفت: توسعه فعالیت‌های کشاورزی در گرمی و افزایش راندمان تولید محصولات زیربنایی‌ترین اقدام در شهرستان گرمی است.

توسعه کشاورزی در گرمی زیربنایی‌ترین فعالیت شهرستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی ظهر امروز در بازدید از شهرک گلخانه‌ای شهرستان گرمی اظهار داشت: در سال‌های اخیر توجه به کشت گلخانه‌ای به ویژه در شهرستان گرمی رونق مضاعفی گرفته و ما بر همین اساس توسعه راندمان کشاورزی را نیز در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای رونق کشاورزی را سبب شده افزود: امسال در شهرستان گرمی 30 درصد به سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای افزوده شده که انتظار می‌رود با این افزایش روند بازدهی محصولات نیز افزون شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشاورزی زیربنایی‌ترین فعالیت برای به راه افتادن چرخ اقتصاد در هر منطقه است، افزود: ما در شهرستان گرمی با استقبال گسترده و روز افزون مصرف‌کنندگان از محصولات گلخانه‌ای رو برو هستیم که در سال زراعی جاری نیز در این شهرستان انتظار می‌رود ضمن افزایش راندمان تولید میزان مصرف نیز به همان نسبت افزایش یابد.

صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سود دهی محصولات گلخانه‌ای این شهرستان و استقبال مصرف‌کنندگان آن اظهار داشت: در سال زراعی جاری چند واحد از این شهرک به کشت خیار، گوجه‌فرنگی و کاهو اختصاص یافته است.

این مسئول  با اشاره به  برداشت 120 تن خیار و 80 تن گوجه در این شهرک ابراز داشت: زمان آغاز کشت دوم محصولات گلخانه‌ای در گرمی از نیمه دوم مهر ماه و برداشت محصول را 40 روز پس از آن است.

وی بازار عرضه محصولات شهرک گلخانه ای گرمی را استان های اردبیل‌، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و تهران ذکر کرد.

صحرایی با بیان اینکه سال گذشته از فروش 570 تن خیار 10 میلیارد ریال برای شهرک درآمد حاصل شده است، از اشتغال 70 نفر در شهرک گلخانه‌ای گرمی و افزایش سطح کشت این شهرک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرک گلخانه‌ای گرمی شامل 17 واحد به مساحت پنج هکتار و با صرف 40 میلیارد ریال اعتبار در پنج کیلومتری جاده گرمی، بیله‌سوار احداث شده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول