اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سقز اعلام کرد

اختصاص 38 میلیارد تومان به توسعه بخش کشاورزی سقز

خبرگزاری فارس: فرماندار سقز گفت: سال گذشته از محل اعتبارات بخش کشاورزی 38 میلیارد تومان به توسعه کشاورزی شهرستان سقز اختصاص یافت.

اختصاص 38 میلیارد تومان به توسعه بخش کشاورزی سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نادر فخری بعد از ظهر امروز در کارگروه کشاورزی شهرستان سقز با بیان اینکه کشاورزی محور توسعه این شهرستان است، گفت: در سال گذشته از مجموع 240 میلیارد تومان اعتبار بخش کشاورزی استان کردستان، 38 میلیارد تومان آن به توسعه کشاورزی شهرستان سقز اختصاص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به بعضی مشکلات در پرداخت تسهیلات به کشاورزان، از بانک‌های عامل خواست زمینه پرداخت آسان تسهیلات را برای کشاورزان فراهم کنند.

فرماندار شهرستان سقز تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دورترین نقطه شهرستان سقز خدمات مختلف به ویژه در بخش کشاورزی از سوی مسئولان ارائه می‌شود.

فخری بر بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی روز در علم کشاورزی تاکید کرد و افزود: امروز نیروی تحصیلکرده در بخش کشاورزی بسیار است که بهره‌گیری از دانش و توان این افراد می‌تواند هم راندمان و هم زمینه اشتغالزایی را در بخش کشاورزی بالا ببرد.

وی با اشاره به نقاط قوت شهرستان سقز در بخش کشاورزی از جمله بارش سالانه بیش از 500 میلیمتر نزولات آسمانی، 160 هکتار زمین زراعی دیم و آبی،7 هزار هکتار جنگل، 232 هزار هکتار مرتع، 3 هزار هکتار باغ اضافه کرد: علاوه بر این ظرفیت‌ها سالانه به طور میانگین 80 تا 100 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

در ادامه این جلسه محمد پیشداد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز هم با ارائه گزارشی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری 16 پروژه آب و خاک، باغداری، تولیدات گیاهی و دامی، پرورش زنبور عسل و تجهیز مرغداری با صرف بالغ بر 767 میلیون تومان در نقاط مختلف این شهرستان هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول