اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دعوت فعالان بخش خصوصی

اعضای کمیسیون صنایع مجلس در اردبیل تشکیل جلسه داد

خبرگزاری فارس: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم که دو روز است برای بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان وارد اردبیل شده‌اند با دعوت بخش خصوصی تشکیل جلسه داد.

اعضای کمیسیون صنایع مجلس در اردبیل تشکیل جلسه داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که از ساعت 9 صبح امروز و با حضور فعالان بخش تولیدی، اقتصادی و صنعتگران استان تشکیل شد مسائل و مشکلات ارزی، موانع واحدهای تولیدی و صنعتی در استان بررسی شد.

در این جلسه عضو کمیسیون صنایع مجلس در سخنانی استان اردبیل را مستعد‌ترین کشور در بخش صنعتی و معدنی و واحدهای تولیدی اعلام کرد و اظهار داشت: علیرغم اینکه اردبیل 1.9 وسعت کشور را به خود اختصاص داده است ظرفیت و توانمندی تبدیل شدن به قطب برتر اقتصادی کشور را دارد.

کمال‌الدین پیر‌موذن اقتصاد مقاومتی و طرح آن از سوی مقام معظم رهبری را مهمترین مولفه در رونق بخش اقتصادی کشور اعلام کرد و یادآور شد: سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای صنعتی استان در صورت تامین شدن راهگشای بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی خواهد بود.

وی بها دادن به تولیدات،‌ صنعت، گردشگری و ... را در طرح آمایش صنعتی یادآور شد و گفت:‌ ما باید در بخش گردشگری چهار خطه شدن این حوزه را در نظر بگیریم و با این راهکار وارد عمل شویم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی استخراج معادن، بهره‌مندی از صنایع نانو و بیوتکنولوژی را از خواسته‌های واحدهای اردبیل اعلام کرد و افزود:‌ در صورتی که تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی شفاف‌تر شود اردبیل نیز رفته رفته خود را در ردیف استان‌های مترقی و توسعه یافته خواهد دید.

پیر‌موذن همچنین قرار گرفتن استان اردبیل در ردیف استان‌های کمتر برخوردار را در بحث بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی یادآور شد و خاطرنشان کرد: با تحقق این امر صنعتگران ما نیز نفسی به آسودگی می‌کشند و می‌توانند بار مالی تولیدات خود را متحمل شوند.

این مسئول ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اردبیل و تشکیل منطقه ویژه اقتصادی سرعین را یادآور شد و بیان داشت: استخراج نفت مغان و احداث پتروشیمی اردبیل مهمترین خواسته‌های مردم استان اردبیل است که انتظار می‌رود اعضای کمیسیون صنایع مجلس در این راستا دست ما را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه سه ساعته نمایندگان واحدهای تولیدی و همچنین چند تن از اعضای کمیسیون صنایع مجلس به سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول