اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

پسماند کشور نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: پسماند کشور نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار است.

پسماند کشور نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدجواد محمدی‌زاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه زباله‌سوز با استحصال انرژی در این شهر با اشاره به تولید روزانه 3 هزار تن زباله در گیلان اظهار کرد: یک‌هزار تن از زباله‌های استان باید در سیستم زباله‌سوز امحا شود.

وی ظرفیت نیروگاه زباله‌سوز رشت را روزانه 600 تن عنوان کرد و افزود: دو نیروگاه زباله‌سوز 200 تنی در دیگر نقاط گیلان باید احداث شود.

محمدی‌زاده با تاکید بر اینکه 40 درصد زباله‌های گیلان باید از طریق نیروگاه زباله‌سوز امحا شود، ابراز کرد: نیروگاه زباله‌سوز رشت سالانه 57 هزار مگاوات برق تولید می‌کند.

معاون رئیس جمهور خواستار تبدیل بقیه زباله‌های گیلان به کمپوست شد و تصریح کرد: زباله‌ها در صورت لزوم باید دفن بهداشتی شوند.

وی زباله‌های ارگانیک گیلان را بسیار دانست و بیان کرد: کشاورزان باید برای خرید کمپوست از شهرداری‌ها تشویق شوند.

محمدی‌زاده با اشاره به بومی‌سازی کمپوست به لحاظ تکنیکی و مدیریتی در کشور، اذعان کرد: کارخانه کمپوست باید در مناطق رودبار، انزلی و تالش ایجاد شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان‌های گیلان، مازندران و گلستان را اولویت احداث نیروگاه زباله‌سوز در کشور نامید و اظهار کرد: نیروگاه‌های زباله‌سوز در مازندران احداث شده ضمن اینکه احداث نیروگاه زباله‌سوز در شهرهای تهران و مشهد نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 30 درصدی دولت در احداث نیروگاه‌های زباله‌سوز، یادآور شد: 40 درصد سرمایه‌گذاری باید توسط بخش خصوصی انجام شود و 30 درصد بقیه را شهرداری‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

محمدی‌زاده به مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود: پسماند کشور نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار است.

معاون رئیس جمهور خواستار مساعدت نمایندگان مجلس در بودجه‌های سالانه برای پسماند شد و تصریح کرد: سال گذشته و امسال 50 میلیارد تومان به استان‌های شمالی اختصاص پیدا کرده است.

وی به ورود پسآب‌های صنعتی و فاضلاب‌های خانگی به دریای خزر اشاره کرد و یادآور شد: 15 میلیون نفر در حاشیه دریای خزر زندگی می‌کنند و 8 میلیون نفر از آن مربوط به ایران است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه فاضلاب شهرهای ساحلی مانند لنگرود، لاهیجان، املش و رودسر به دریا می‌ریزد، گفت: شیرابه‌های زباله‌ها وارد آب رودخانه‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول