اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تأیید ساختار جدید سازمانی اوقاف قزوین

خبرگزاری فارس: با حضور سرپرست معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ساختار جدید سازمانی اوقاف و امور خیریه استان قزوین ارزیابی و تأیید شد.

تأیید ساختار جدید سازمانی اوقاف قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حاتمی سرپرست معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و همچنین مدیران ستادی این اداره کل، ساختار جدید سازمانی اوقاف و امور خیریه استان قزوین، ارزیابی و تصویب شد.

همچنین حاتمی که بازدید از موقوفات گیلان، زنجان و قزوین را در برنامه داشت، از موقوفات استان قزوین سرکشی و از قسمت های مختلف اوقاف و امور خیریه قزوین نیز بازدید کرد.

گفتنی است نخستین موقوفه کشور متعلق به استان قزوین به نام موقوفه شادروان خدیجه بنت خواجه بدیعا است که در قرن پنجم ه.ق به سال 454 ه ق آن را وقف کرده است.

این موقوفه شامل یک رشته قنات بوده که از اراضی وشتق میان چال در شش کیلومتری شمال غربی قزوین سرچشمه گرفته و پس از عبور از داخل شهر و محله آخوند به باغات عنایت ختم می‌شود که نیت واقف مشروب ساختن (آبرسانی) دو محله ریگزار و چینی بندان می‌باشد.

در استان این موقوفه به نام موقوفه قنات آخوند معروف است که علامه بزرگوار آخوند ملاخلیلا در سده‌های بعد تعمیراتی در آن انجام داده است.

استان قزوین دارای 473 موقوفه غیر متصرفی و 92 موقوفه متصرفی است.

همه رقبات این استان نیز شامل 9 هزار و 500 غیر متصرفی و همچنین 10 هزار متصرفی است.

یک هزار و 230 مسجد، هفت مدرسه علمیه و 264 بقعه متبرکه از دیگر آمار و ارقام اوقاف استان قزوین است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول