اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات هلال احمر همدان:

آموزش یکی از شاخص‌های کاهش اثرات بلایای طبیعی است

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان با اشاره به اینکه آموزش یکی از شاخص‌های کاهش اثرات بلایای طبیعی است، گفت: تمرین و انجام مانورهای شبیه‌سازی شده بر آمادگی جامعه در مقابله با بلایای طبیعی می‌افزاید.

آموزش یکی از شاخص‌های کاهش اثرات بلایای طبیعی است

حسین اشرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: تخلیه اضطراری و امداد و نجات در مدارس، برگزاری برنامه زلزله فرضی توسط تیم‌های امداد و نجات خواهران، اطفاء حریق و مدیریت بحران در ادارات از جمله برنامه‌هایی است که در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها در این هفته برنامه‌های خاصی را اجرا می‌کنند، گفت: جمعیت هلال ‌احمر استان نیز علاوه بر اجرای مانور تخصصی امداد و نجات در شرایط واقعی در شاخه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان، دریایی، اسکان اضطراری و مانور ساعت صفر، در تمام شهرستان‌ها دو تا سه برنامه مانور آموزشی برگزار می‌کند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان اظهار داشت:‌ جوانان جمعیت هلال احمر استان نیز با برگزاری مانور در مهدهای کودک و غنچه‌ها، کودکان را با مولفه‌های امداد و نجات آشنا می‌کنند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان افزود: تهیه و توزیع بروشور، فراخوان و ثبت‌نام برای دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و اعزام کاروان سلامتی، پزشکان و پرستاران به مناطق محروم از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان همدان به شمار می‌رود.

اشرفی ادامه داد: برنامه توانمندسازی خانه‌های داوطلب روستایی و تشکیل تیم‌های امداد و نجات روستایی برای شهرهایی که در مناطق بحرانی زلزله قرار دارند مانند جنوب باختری استان از مهم‌ترین اقدامات این جمعیت به شمار می‌رود زیرا در این صورت تمام مناطق و دهستان‌های ما تیم امداد و نجات روستایی دارند و می‌توانیم مردم را توانمند کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی به صورت گسترده و جدی پیگیری می‌شوند، خاطرنشان کرد: این هفته از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و ما باید مردم را از طریق رسانه‌ها و تشکیل کنفرانس‌ها با حوادث و نحوه پاسخگویی مؤثر به آنها آشنا کنیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه آموزش یکی از شاخص‌های کاهش اثرات بلایای طبیعی است، افزود: تمرین و انجام مانورهای شبیه‌سازی شده بر آمادگی جامعه در مقابله با بلایای طبیعی می‌افزاید.

وی ابراز داشت: مردم مرکز ثقل پاسخگویی به حوادث هستند بنابراین باید تیم‌های امداد و نجات حرفه‌ای در هر محله داشته باشیم تا هر محله‌ای که آسیب‌پذیر بود و مورد حادثه قرار گرفت توسط تیم همان محله ارزیابی صحنه و مدیریت انجام و از گسترش فاجعه جلوگیری شود تا نیروهای سازمان‌یافته دولتی وارد محل حادثه شوند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول