اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان:

اولویت‌ نظام آموزشی ایجاد تناسب بین آموزش و بازار کار است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان برقراری تناسب بین آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها و بازار کار را از اولویت‌های نظام آموزشی عنوان کرد.

اولویت‌ نظام آموزشی ایجاد تناسب بین آموزش و بازار کار است

محمد فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه توجه مسئولان ارشد به عمل و دانش موجب تسریع رشد و توسعه هر کشوری می‌شود، اظهار داشت: رشد علمی از عوامل قدرت در جهان امروز محسوب می‌شود.

وی به اقدامات خوب انجام شده در چند سال اخیر برای توانمندسازی نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: توسعه دانشگاه‌های علمی و کاربردی در سطح کشور در این راستا انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان پاسخگویی به نیازهای آموزشی را از اولویت‌های نظام آموزشی دانست و اضافه کرد: نیازهای آموزشی جامعه در مقاطع مختلف متفاوت است که باید نیازسنجی و پاسخ داده شود.

وی اشتغال دانش‌آموختگان را از نیازهای اصلی جامعه امروز ایران اعلام کرد و گفت: اشتغال دانش‌آموختگان در محیط کاری مرتبط از دیگر دغدغه‌ها محسوب می‌شود.

فتحی ایجاد تناسب بین آموزش‌ها و نیازهای مهم بازار کار و اصلاح نظام جذب دانش‌آموختگان را از دیگر اولویت‌های آموزش عالی در کشور عنوان کرد.

وی تاکید کرد: توسعه سرمایه انسانی در جوامع زمانی شکل می‌گیرد که حلقه بین بازار کار، آموزش و جذب فارغ‌التحصیلان نظام آموزشی به خوبی تعریف و پیاده‌سازی شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان عدم برقراری تناسب بین نظام آموزشی و بازار کار را موجب خدشه‌دار شدن آموزش اعلام کرد و گفت: از بین رفتن اعتماد بازار کار به نظام آموزشی و سرخوردگی فارغ‌التحصیلان از دیگر مزایای عدم تناسب بین بازار کار و نظام آموزش رایج در کشور است.

وی تاکید کرد: بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی از بارزترین نتایج عدم وجود تناسب بین نظام آموزش و بازار کار به ویژه سرخوردگی فارغ‌التحصیلان است.

فتحی تدوین و ابلاغ نظام جامع ملی مهارت را در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر اعلام کرد و گفت: اجرایی‌شدن این هدف با همکاری دیگر ارگان‌ها محقق می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول