اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمان تاکید کرد

آموزش مهارت‌های زندگی مانعی برای سست شدن بنیان خانواده

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و خانواده پیش از ازدواج برای اقشار مختلف از جمله برنامه‌های پیشگیرانه بهزیستی برای جلوگیری از سست شدن بنیان خانواده است.

آموزش مهارت‌های زندگی مانعی برای سست شدن بنیان خانواده

رضا عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: تلاش بر کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق یکی از 54 ماموریت بهزیستی است.

وی افزود: بهزیستی برای ارایه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای به خانواده‌ها و به منظور کاهش طلاق و تحکیم بنیاد خانواده، مرکزی به نام مداخله در بحران را برای کاهش طلاق دارد که در این مرکز مشاوره‌‌های لازم از سوی متخصصان به مراجعان داده می‌شود.

عباسی برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، خانواده و پیش از ازدواج برای اقشار مختلف را از جمله برنامه‌های پیشگیرانه بهزیستی برای جلوگیری از سست شدن بنیان خانواده عنوان کرد.

وی ابراز داشت: بهزیستی در بررسی تأیید صلاحیت والدینی که به عنوان سرپرست معرفی می‌شوند با دادگاه‌های عمومی، انقلاب و خانواده ارتباطی نزدیک دارد تا از این طریق آمار تثبیت خانواده‌ها افزایش و طلاق‌ها کاهش یابد.

عباسی از 40 درصد سازش بین افراد متقاضی طلاق مراجعه کننده به مراکز مشاوره و مداخله در بحران بهزیستی خبر داد و تصریح کرد: بهزیستی به عنوان یکی از نهادها متولی کاهش آسیب در جامعه توانسته با استفاده از افراد متخصص، مجرب و علمی والدین را به سمت کاهش استرس‌های بعد از طلاق سوق دهد.

وی بیشترین علل طلاق در استان کرمان را بر اساس آمار بهزیستی اعتیاد، مداخله اطرافیان، بیکاری، سوءظن، بی‌توجهی و عدم مسئولیت‌پذیری برشمرد و افزود: بر اساس آمار موجود باید حساسیت و برنامه‌ریزی در این زمینه بیش از گذشته باشد.

عباسی اذعان داشت: با تعاملی که بین دستگاه‌های مربوطه وجود دارد تمام تلاش نهادهای قضایی، نیروی انتظامی و نهادهای اجتماعی چون بهزیستی بر کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی متمرکز شده است.

وی بیشترین سن طلاق در استان کرمان را مربوط به زوج‌های 25 تا 29 سال بیان کرد و ابراز داشت: تعداد ازدواج‌های صورت گرفته در سه ماهه نخست سال جاری 9 هزار و 375 مورد بوده است که از این تعداد 7 هزار و 884 مورد در شهرها و یک هزار و 491 مورد در روستاها بوده است.

 

عباسی بیان داشت: در سه ماهه نخست سال جاری 952 مورد طلاق شهری و 13 مورد طلاق روستایی در استان کرمان روی داده است که نرخ ازدواج در این خطه 13 در یک هزار و نرخ طلاق 1.2 در یک هزار است.

وی خاطرنشان کرد: نسبت ازدواج به طلاق در کرمان نسبت به نرم کشوری بالاتر است و این امر نشان‌دهنده وضعیت بهتر این استان در ایران است.

عباسی میانگین سن ازدواج در شهر کرمان را 26.9 سال برای مردان و 22.1 سال برای زنان عنوان کرد و گفت: شهرستان‌های رفسنجان با 27.1 سال و فهرج با 24.6 سال در مردان و زرند با 23.8 سال و رودبار با 18.4 سال در زنان به ترتیب بیشترین و کم‌ترین سن ازدواج را دارند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول