اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای گچساران عنوان کرد

ارائه 82 هزار نفرساعت آموزش مهارت فنی در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 82 هزار نفرساعت مهارت فنی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های آزاد این شهرستان به کارآموزان ارائه شده است.

ارائه 82 هزار نفرساعت آموزش مهارت فنی در گچساران

سید یدالله افضلی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در کاهش آمار بیکاری در این شهرستان داشته است.

وی بیان داشت: فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای گچساران در ساعت‌های مختلف روز و ارائه آموزش‌های استاندارد و مطلوب با بهره‌گیری از اساتید و مربیان مجرب در کنار مرکز فنی و حرفه‌ای امکان یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای کارآموزان را آسان‌تر کرده است.

ضرورت تقویت سیستم‌های تبلیغاتی برای استقبال از آموزشگاه‌های آزاد

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران تصریح کرد: به منظور حمایت بیشتر از این آموزشگاه‌ها برخی حرفه‌هایی که در گذشته توسط آموزشگاه‌های دولتی فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شد در حال حاضر به آموزشگاه‌های آزاد محول شده است.

افضلی با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های آزاد گچساران سهم قابل توجهی در پرورش مهارت‌ها به کارآموزان دارند، یادآور شد: بسیاری از رشته‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز بازار در مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان و به صورت رایگان تدریس می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم جلب اعتماد جامعه نسبت به تاثیرگذاری آموزشگاه‌های آزاد ابراز داشت: ارائه وجهه‌ای خوب از آموزشگاه‌ها و شناسایی ظرفیت‌ها، تقویت سیستم‌های تبلیغاتی به منظور استقبال هر چه بیشتر از این آموزشگاه‌ها ضرورت دارد.

افضلی گفت: نیازسنجی، شناساندن و معرفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آگاه کردن جامعه و جوانان نسبت به اهمیت فراگیری آموزش‌های فنی و مهارتی از ضروریات قابل توجه در امر ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است.

ارائه 1102 نفر دوره آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای گچساران

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران با بیان اینکه در گچساران افزون بر 40 آموزشگاه آزاد وجود دارد، افزود: 37 آموزشگاه این شهرستان در پورتال فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به عنوان آموزشگاه‌های آزاد فعال ثبت شده است.

افضلی تعداد آموزشگاه‌های آزاد دارای مرخصی یک ساله در گچساران را پنج آموزشگاه اعلام کرد و بیان داشت: دو آموزشگاه فناوری اطلاعات و صنایع شیمیایی نفت و گاز نیز به عنوان آموزشگاه‌های آزاد جدیدالتأسیس در این شهرستان است.

وی از بازرسی‌های مستمر از آموزشگاه‌های آزاد به منظور نظارت بر عملکرد این آموزشگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر یک‌هزار و 102 نفر دوره مهارت فنی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های آزاد گچساران ارائه شده است.

افضلی ادامه داد: این میزان آموزش به 835 نفر از خواهران و 271 نفر از برادران ارائه شد که در پایان هر دوره و با برگزاری آزمون‌های استاندارد گواهی‌نامه معتبر فنی و حرفه‌ای برای کارآموزان صادر می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول