اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان:

شایعترین علل مرگ کودکان آبادانی حوادث غیر عمد است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: شایعترین علل مرگ کودکان آبادانی حوادث غیر عمد است.

شایعترین علل مرگ کودکان آبادانی حوادث غیر عمد است

مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: شایعترین علل مرگ و میر در کودکان آبادانی و کودکان ایرانی سوانح و حوادث غیر عمد است.

وی افزود: این حوادث شامل تصادفات و سوانح رانندگی، غرق شدگی، سوختگی، اتفاقات خانگی می‌شود که با کنترل والدین بر نونهالان و دقت بیشتر شهروندان در رانندگی این آمار کاهش پیدا می‌کند.

سرپرست معاونت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: بعد از حوادث غیر عمد اختلال در کارکرد سیستم تنفسی، ناهنجاری‌های مادرزادی و اختلال در سیستم عصبی شایعترین عوامل مرگ و میر در کودکان بین سنین یک تا پنج سال شهرستان آبادان است.

وی با اشاره به بیماری‌های شایع در شهرستان آبادان گفت: بیماری‌های ژنتیکی با درصد اندکی از افزایش نسبت به بیماری‌های دیگر بیشترین آمار را در بین خردسالان شهرستان آبادان به خود اختصاص داده است.

جعفری افزود: بعضی از زوج‌های جوان در منطقه با ازدواج‌های فامیلی و بدون انجام آزمایشات رایج ژنتیکی فرزندان آینده خود را در معرض ابتلا به بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادیی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: ‌انجام آزمایشات پیش از ازدواج که در حوزه بیماری‌های تالاسمی انجام می‌شود برای زوج‌های جوانی که با ازدواج فامیلی تشکیل خانواده می‌دهند کافی نبوده و باید به مراکز مشاوره ژنتیکی نیز مراجعه کنند.

سرپرست معاونت دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان گفت: این زوج‌های جوان ممکن است در فرایند مشاوره‌‌های ژنتیکی و با مشخص کردن شجره بیماری‌های خانوادگی برای مشاوره نیاز به انجام آزمایش‌های ژنتیکی نداشته و با مشاوره و مصرف داروهای لازم برای پیوند زناشویی آماده شوند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول