اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه خانواده دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد

تنظیم دورنمای 5 ساله سلامت سالمندان در آبادان

خبرگزاری فارس: مدیر گروه خانواده و سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برنامه‌های سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان برای سالمندان منطقه 5 ساله است که اکنون در سال چهارم اجرای آن قرار داریم.

تنظیم دورنمای 5 ساله سلامت سالمندان در آبادان

بلقیس افکانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: سلامتی سالمندان در همه جوامع امروزی، تابع بهبود شیوه زندگی آنان در دوران کهنسالی همراه با برنامه‌های مراقبتی و آموزشی ویژه در زمینه سالمندان استوار است.

وی افزود: در همین راستا دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان با همکاری ارگان‌های اجرایی مربوطه با برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد در گروه‌های 20 نفره از سالمندان آبادانی، آنان را برای یک زندگی سالم همراه با بهبود شیوه زندگی سالم آماده می‌کند.

مدیر گروه خانواده و سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: کلاس‌های فوق برای سالمندان 60 ساله و بالاتر برگزار شده که در این کلاس‌های آموزشی ما در نظر درایم برای آشنایی بیشتر سالخوردگان با راه‌های مقابله با بیماری‌های خاص این گروه سنی و تغذیه مناسب آنان در راه تحقق شعارهای سلامت  برنامه‌ 5 ساله دانشکده علوم پزشکی آبادان ترغیب کنیم.

وی با اشاره به استقبال کم سالمندان آبادانی از کلاس‌های فوق گفت: با توجه به دعوت‌های شبکه بهداشت از سالمندان و بازنشستگان ارگان‌های مختلف اجرایی منطقه و دیگر سالمندان، استقبال از این کلاس‌ها ضعیف بوده و نیازمند توجه بیشتر افراد به سلامتی خود در این گروه سنی احساس می‌شود.

افکانه افزود: شبکه بهداشت آبادان با همکاری دیگر ارگان‌‌های اجرایی شهرستان حساسیت بیشتری بر لزوم شرکت سالمندان در کلاس‌های آموزشی داشته و سالمندان را برای حضور گسترده‌تر در این کلاس‌های آموزشی در هفته سالمند ترغیب می‌کند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص تغذیه مناسب برای سالمندان گفت: از خوردن خوراکی‌های چرب و سرخ کرده پرهیز کنند و غذاهای خود را بیشتر به صورت کبابی و یا آب‌پز مصرف نمایند.

مدیر گروه خانواده و سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: به شدت از خوردن مغز، قلوه و خوراکی‌های این چنینی پرهیز کنند که درصد بالای چربی این قبیل غذاها ضربات جبران ناپذیری را به سلامت سالمندان وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: مصرف نمک و شکر را محدود کرده و به جای آن فلفل، دارچین، سیر و سرکه را به خوراک‌های خود اضافه کنند و با این کار خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را در خود کاهش دهند.

افکانه اضافه کرد: مصرف هشت تا 10 لیوان آب در طول شبانه‌روز و استفاده از روغن زیتون به جای روغن‌های جامد و حیوانی افزایش سلامتی قلب را در این قشر از جامعه افزایش می‌دهد.

وی در پایان گفت: طول عمر بیشتر سالمندان همراه با بهبود شرایط زندگی و سلامت آنان جامعه را به سوی یک اجتماع سالم چه در بحث جسمانی و چه روانی و شخصیتی سوق می‌دهد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول