اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود

تشکیل شورای کودک و نوجوان در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: برای نخستین بار در کشور شورای کودک نوجوان در حوزه فکر و سلامت در استانداری مازندران برگزار می‌شود.

تشکیل شورای کودک و نوجوان در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هادی ابراهیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه برنامه ویژه روز جهانی کودک که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کودکان آینده سازان جامعه هستند باید در ابعاد مختلف اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی به ویژه در حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرند، اظهار داشت: روز جهانی کودک فرصتی است تا آسیب‌ها و مخاطراتی که متوجه این اقشار است شناخته و برای رفع آن گام‌های جدی برداشته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: اسلام و آموزه‌های دینی توجه ویژه‌ای به کودکان دارد و در ابعاد مختلف تربیتی و عاطفی نقش والدین و خانواده نیز در حوزه معنویت برجسته شده است.

ابراهیمی یکی از مهم‌ترین مباحثی که در حوزه کودک باید به آن توجه شود را پاسخگویی به نیازهای اساسی آنان دانست و گفت: نیازهای کودکان باید براساس میل و انگیزه آنان طراحی شود.

وی اضافه کرد: شناخت نیازها و ویژگی‌های کودکان از رویکردهای اساسی خانواده باشد که دیده می‌شود برخی از والدین به دلیل مشغله کاری کمتر به فرزندان توجه دارند.

این مسئول توجه به تغذیه و وضعیت بدنی، میزان هوش، بهداشت و سلامت روانی کودک را از عوامل موثر در رشد کودکان دانست و بیان داشت: با توجه به آموزه‌های دینی باید روایات اسلامی را متناسب با فهم و محدودیت‌های  که در کودکان وجود دارد آموخت.

ابراهیمی با بیان اینکه از کودکان بخواهیم برخی از آموزه‌های دینی را در حافظه خود نگه دارند، تصریح کرد: انس با احادیث نورانیت ائمه و اطهار ذخیره ارزشمندی برای تعالی کودکان به شمار می‌آید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران آموزه‌های دینی را راهشگا در مشکلات دانست و بیان داشت: آموزه‌های دینی باید با نگرش نوین به کودکان آموخته شود و شناخت زبان دین با بهره‌گیری از نمادها در بیان مطالب استفاده شود.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول