اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان تئاتر:

فیلم‌های کودک پس از برگزاری جشنواره اکران شوند

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: بسیاری از فیلم‌های جشنواره کودک در سال گذشته در سینماها اکران عمومی نشدند که این ضعف بزرگی برای سینمای کودک محسوب می‌شود.

فیلم‌های کودک پس از برگزاری جشنواره اکران شوند

پویان عطایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: پایه و اساس آموزش در دنیا را تربیت کودکان تشکیل می‌دهد و نیاز به کتاب، سینما و تئاتر ویژه کودک در این زمینه به طور کامل محسوس است.

وی افزود: لازم است فیلم و تئاتر در سبد خانواده‌ها قرار بگیرد تا کودک و نوجوان به درستی با فرهنگ جامعه آشنا شده و در ارتقای آن بکوشد.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه حوزه کودک و نوجوان بسیار تخصصی است، تاکید کرد: ساخت فیلم برای کودک نیاز به برآورد بودجه، حامی اولیه و تربیت کارگردان دارد زیرا زمینه آموزش در این سنین بالاست و آموزش غیرمستقیم از طریق فیلم می‌تواند برخلاف بزرگسالان که تربیت آنها شکل گرفته بر روی کودک بسیار اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: در نظر گرفتن سانس ویژه پخش فیلم کودک برای مدارس در سینماها و همکاری آموزش و پرورش در این زمینه به رشد سینمای کودک کمک شایانی می‌کند.

عطایی تصریح کرد: اکران سینمایی فیلم‌های جشنواره علاوه بر رونق صنعت سینما سبب بالا رفتن رشد علمی و فرهنگی کودکان شده و ذوق و علاقه هنری آنها نیز آشکار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین آشنایی کودک با فرهنگ سینما و فیلم سبب می‌شود سئوال‌هایی در ذهن کودک به وجود آید که پیگیری برای یافتن پاسخ آنها به رشد اجتماعی او کمک می‌کند.

این کارگردان تئاتر از جمله کمبودهای بسیار مهم اصفهان را کمبود سالن‌های تخصصی فیلم و تئاتر دانست و تصریح کرد: به جز سینماهای سطح شهر هیچ سالن تخصصی برای اکران فیلم‌ها وجود ندارد.

وی افزود: همچنین به جرئت می‌توان گفت سرمایه‌گذار برای کارهای کودک در اصفهان وجود ندارد که این امر ناشی از فقدان حوزه  و ارگان تخصصی ساخت فیلم برای کودک و نوجوان است.

عطایی درباره میزبانی اصفهان در جشنواره فیلم کودک تاکید کرد: میزبانی فرهنگی اصفهان برای جشنواره کودک سبب معرفی شهر فرهنگی و تاریخی اصفهان به هنرمندان دیگر شهرها و کشورها شده و در ارتقاء فرهنگ دیداری شنیداری عوام نیز موثر است.

وی افزود: در این راستا تنها نباید از هنرمندان و اقشار خاص دعوت به عمل آید بلکه باید این امکان فراهم شود تا مردم عادی نیز فیلم‌های شهرهای دیگر را مشاهده کنند زیرا امتیاز ویژه جشنواره مختص مردم عادی اصفهان است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول