اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان قم:

دندان‌های کودکان قمی رایگان معاینه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: با همکاری مرکز بهداشت قم وضعیت بهداشت دهان و دندان کودکان مهد کودک‌های زیرپوشش این سازمان به صورت رایگان بررسی می‌شود.

دندان‌های کودکان قمی رایگان معاینه می‌شود

ابراهیم حاجی‌مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به بزرگداشت هفته جهانی کودک اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 65 هزار کودک زیر شش سال در استان قم وجود دارد که شش درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: کودکان سرمایه زندگی هستند و وظیفه ما در قبال آنان بسیار سنگین بوده و توجه به مسائل تربیتی آنان در داخل و خارج از خانواده بسیار مهم و ارزشمند است.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: هر چند نحوه گفتار با کودکان قابل اهمیت است اما الگوبرداری کودکان از رفتار بزرگ‌ترها بیشتر است.

وی در ادامه از فعالیت 87 مهد کودک زیر پوشش بهزیستی خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر 67 مهد کودک شهری، 14 مهد روستایی و شش مهد خودکفا در استان قم فعالیت دارند.

حاجی‌مظفری تصریح کرد: در سال گذشته 71 مهد در استان قم فعالیت داشته‌اند که در سال جاری این تعداد به 87 مورد رسیده که رشدی 22 درصدی را به همراه داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان قم یادآور شد: در سال گذشته 40 مورد موافقت اخذ مجوز برای فعالیت مهدکودک در بهزیستی استان قم ثبت شد و در شش ماهه نخست سال جاری نیز مجوز 33 مهد کودک در بهزیستی استان قم به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه 12 مهد کودک در سال گذشته پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری نیز پروانه فعالیت برای شش مهد کودک توسط سازمان بهزیستی استان قم صادر شده است.

حاجی‌مظفری ادامه داد: در سال گذشته 4 هزار و 609 کودک توسط 323 مربی در مهد کودک‌ها آموزش دیده‌اند که این تعداد در شش ماه نخست امسال به 370 مربی و 4 هزار و 753 کودک افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان برنامه‌های هفته جهانی کودک اظهار کرد: اجرای طرح معاینه رایگان دندان تمام کودکان مهد‌های کودک استان تا پایان سال جاری با مشارکت مرکز بهداشت استان، شرکت 70 نفر از کودکان مهدهای مناطق حاشیه‌ای و شرکت در برنامه‌های آموزشی و تفریحی دهکده سلامت با مشارکت مرکز بهداشت استان و غربالگری شنوایی و بینایی و مشاوره رایگان کودکان مهد‌های کودک و خانواده‌های از جمله برنامه‌های سازمان بهزیستی استان قم است.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش روز جهانی کودک با حضور 500 نفر از کودکان مهد‌های کودک استان در مجتمع فرهنگی نور، برگزاری کارگاه آموزش بهداشت دهان و دندان با حضور مربیان و مدیران مهدهای کودک استان و...از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول