اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ120

شاه‌آبادی: نمایش ابزاری ارزشمند برای هدایت کودکان به تعالی است

خبرگزاری فارس: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی که به مناسبت برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر کرد نمایش را ابزاری ارزشمند برای هدایت کودکان مسلمان ایرانی به تعالی و کمال دانست.

شاه‌آبادی: نمایش ابزاری ارزشمند برای هدایت کودکان به تعالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در متن کامل پیام حمید شاه‌آبادی برای این جشنواره آمده است: آفتاب پرفروغ فردا از دستان پرتوان کودکان و نوجوانان امروز طلوع می‌کند. از همین حیث و اعتبار، منزلت و شانیت آنان اهمیت و ارج و قرب ویژه‌ای پیدا می‌کند.

در ادامه پیام می‌خوانیم: دوران کودکی، هنگامه رویاها، آرمان‌ها و تربیت و نقش‌های ماندگار است. شاید ذکر این نظریه روانشناسی تربیتی خالی از لطف نباشد که می‌گوید شخصیت انسان را نه افتخارات و حال و هوای میانسالی و نه شور و التهاب جوانی، که دوران کودکی او می‌سازد.

در بخش دیگری از این پیام آمده: دنیای کودکی متضمن رشد و تکوین شخصیت درونی کودک است، پس ما آن گونه که با خلق، تولید و مشارکت جدی، کودکان را در عرصه فرهنگی و هنری تربیت کرده باشیم، به همان‌گونه آینده کشور را رقم زده‌ایم، مبهم و پرفروغ و یا تیره و ظلمانی.

این پیام می‌افزاید: در میان هنرهای مختلف، هنر نمایش ارتباط زنده و ملموسی را با دنیای کودکان دارد، زیرا از یک سو آنان را به مشارکت اجتماعی و جامعه‌پذیری رهنمون می‌سازد و از دیگر سو خلاقیت و آفرینش را در آنان تقویت می‌نماید، فانتزی و تخیل از جمله ویژگی‌های تئاتر کودکان است که حسب سازگاری ذوقی و خلقی آنان و نیز برانگیختن تخیل و احساسات، رنگ و صفای ویژه‌ای به حال و هوای آنان اعطا می‌کند.

در پایان آن آمده: بهره جستن از آموزه‌های دینی و اخلاقی و مؤلفه‌های انسان‌ساز دین مبین و آیات، روایات، احادیث، امثله، قصص و حکایات در قالب هنرهای نمایشی می‌تواند کودک مسلمان ایرانی را به تعالی و کمال هدایت کرده و اخلاق و رفتار آنان را مقبول و متین به بار آورد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول