به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی ظهر امروز در جمع مدیران مدارس دوره متوسطه استان اظهار کرد: هدف از برگزاری نشست در آستانه سال تحصیلی جدید ایجاد انسجام در بین مدیران مدارس است.
وی نظام جدید آموزشی 3-3-6 را یکی از ابعاد تحول بنیادین برشمرد و با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش وسیعتر از استقرار ساختار جدید است، راهاندازی دانشگاه فرهنگیان به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص، تحول در محتوا و فضا با ایجاد مجتمعهای آموزشی حیات طیبه و تجهیز مدارس به امکانات الکترونیک و هوشمندسازی را از زیر نظامهای تحول بنیادین ذکر کرد.
وی ایمان و اعتقاد به کار، مداومت و استواری را لازمه موفقیت اهداف پیشبینی شده در سند تحول بنیادین عنوان کرد و با تاکید بر محور قرار دادن سند تحول در اجرای آئین نامههای آموزشی گفت: باید در مدرسه زمینه تربیت دانشآموزان را برای رسیدن به حیات طیبه فراهم آوریم.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین با بیان اینکه در سند تحول بنیادین رویکرد مدرسه از آموزشی به فرهنگی تربیتی تغییر پیدا میکند، افزود: با این نگاه مدرسه با حاکمیت رویکرد فرهنگی تربیتی به کانون تربیتی محله تبدیل میشود و در جلسات شورای معلمان مدارس این موضوع باید تبیین شود.
ساکی تعامل اثر بخش مدرسه با محیط پیرامونی شامل خانواده، کتابخانه، مراکز علمی و پژوهشی و دیگر مراکز فرهنگی را رویکرد دیگر عنوان کرد و با تاکید بر تقویت شوراها و انجمنهای مدارس و ساماندهی روابط حاکم بر بین معلمان، دانشآموزان و خانوادهها، تنوعبخشی به محیط یادگیری و تحول در خود را از مولفههای اصلی تحول بنیادین ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه رهبری و مدیریت تحول شامل همه سطوح سازمانی است، لازمه موفقیت تحول را حرکت جمعی تمام سطوح مدیریت در آموزش و پرورش عنوان کرد و یادآور شد: مدیریت نظارت بر فرآیند تحول، مهمتر از طراحی نقشه راه تحول است.
این مسئول در پایان از مدیران مدارس خواست به طور کامل سند تحول بنیادین، به خصوص بخش چشمانداز مدرسه در افق 1404 و به ویژه هدفهای عملیاتی و راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین را به منظور آشنایی کامل با محتوای سند مطالعه کنند.
انتهای پیام/ن20/ف4004