اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل:

76 طرح آموزشی برای استقرار نظام آموزشی جدید به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید و اجرای نظام آموزشی 3-3-6، 76 طرح آموزشی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

76 طرح آموزشی برای استقرار نظام آموزشی جدید به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور وحدتی‌پور عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه فضاهای آموزشی در پارس‌آباد، اظهار داشت: در آستانه سال تحصیلی جدید و اجرای نظام آموزشی 3-3-6، 76 طرح آموزشی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: این واحدهای آموزشی برای استقرار نظام آموزشی جدید تدارک دیده شده است تا دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی با مشکل حضور در کلاس درس و یا کمبود فضای آموزشی روبه‌رو نشوند.

وی تصریح کرد: با حمایت استاندار سابق اردبیل و از محل اعتبارات استانی از اوایل تیرماه ساخت این واحدهای آموزشی شروع شده و به نظر می‌رسد تا دو هفته آینده به بهره‌برداری رسیده و در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

وحدتی‌پور خاطرنشان کرد: بخشی از این واحدهای آموزشی الحاقی به مدارس قبلی هستند و بخشی نیز تازه تأسیس بوده و در شهرهای مختلف دانش‌آموزان از این فضاها استفاده می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: این پروژه‌ها در قالب 223 کلاس درس احداث شده و در زیربنای 23 هزار مترمربع با حضور مسئولان استانی افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح 80 پروژه دیگر نیز تا مهرماه خبر داد و بیان کرد: این پروژه‌ها نیز اغلب از طریق اعتبار تخریب و بازسازی احداث شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا کمبود فضاهای آموزشی خود را جبران کنیم.

به گزارش فارس، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل از در حال احداث بودن شش باب سالن ورزشی با متراژ 3 هزار و 922 مترمربع خبر داد و گفت: این فضاهای ورزشی مصوبه سفر سوم و چهارم هیئت دولت به استان بوده که با هدف اجرای طرح‌های مختلف ورزشی در آموزش و پرورش به ویژه در دوره ابتدایی عملیاتی شده است.

وحدتی‌پور یادآور شد: در بین این شش طرح دو استخر سرپوشیده شنا در پارس‌آباد و مشگین‌شهر و همچنین سالن ورزشی در خلخال، اردبیل و شهرستان نمین در حال احداث است.

وی افزود: ما در قالب پروژه‌های مهر ماندگار سعی می‌کنیم پروژه‌های آموزشی خود را که اغلب مدارس شبانه‌روزی هستند تا مرداد سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وحدتی‌پور از در حال احداث بودن صدها پروژه عمرانی در حوزه آموزش و پرورش اعم از کلاس‌های درس،‌ فضاهای ورزشی و نمازخانه‌ای خبر داد و تصریح کرد: ما در یک اقدام مناسب سعی کردیم بیشتر از ظرفیت و توانمندی‌های استانی و بومی بهره بگیریم تا بتوانیم پروژه‌های خود را با کیفیت و مطلوبیت به سرانجام برسانیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در جریان این بازدید از در حال احداث بودن 27 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای به حداقل رساندن مشکلات دو شیفته بودن مدارس پروژه‌های خوبی در زمینه توسعه فضاهای آموزشی در این شهرستان در حال احداث است.

ولی کریمی از افتتاح مدرسه شبانه‌روزی اصلاندوز و آموزشگاه 12 کلاسه پارس‌آباد همزمان با شروع سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: ضرورت دارد در مجتمع‌های مسکونی مهر کلاس‌های درس و مجموعه‌های آموزشی و پرورشی احداث شده و در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.

انتهای پیام/ح20 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول