اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

هوشمند شدن مدارس ابتدایی نیاز نظام آموزشی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هوشمند شدن مدارس ابتدایی نیاز نظام آموزشی کشور است و این مدارس باید از حداقل‌های امکانات و فناوری‌های نوین آموزشی برخوردار شوند.

هوشمند شدن مدارس ابتدایی نیاز نظام آموزشی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابراهیم سحرخیز پیش از ظهر امروز در مراسم نواخته‌شدن زنگ مهر و مقاومت اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از نیاز‌‌های امروز نظام آموزشی کشور بوده که این سند پس از سال‌ها تلاش و کار مطالعاتی امروز در مرحله اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه 75 ستاد در کشور به مدت دو سال کار و تلاش شبانه‌روزی به دنبال تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده‌اند، ادامه داد: البته انتقاد‌های بسیاری در راه اجرای این سند در سطح کشور وجود داشته است اما این سند با وجود این انتقاد‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همچنین بر اساس برنامه درس ملی تغییر کتب درسی 12 پایه تحصیلی الزامی است، تصریح کرد: بر اساس این موضوع هر ساله یکی از کتب درسی تغییر پیدا می‌کنند که در سال تحصیلی گذشته کتب پایه نخست ابتدایی و در سال تحصیلی جدید نیز کتب پایه دوم ابتدایی تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه هوشمند شدن مدارس ابتدایی نیاز نظام آموزشی کشور است و این مدارس باید از حداقل‌های امکانات و فناوری‌های نوین آموزشی برخوردار شوند، اضافه کرد: مدارس ابتدایی بدون وجود رایانه، امکانات و ابزار‌های نوین آموزشی همانند مدرسه بدون معلم و تخته سیاه هستند.

سحرخیز با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش از سندی جامع و کامل برای پیشبرد اهداف آموزشی خود برخوردار شده است، تاکید کرد: داشتن رایانه و آشنایی معلمان و دانش‌آموزان با فناوری‌ها روز دنیا و نرم‌افزار‌های نوین آموزشی از نخستین ابزار‌های آموزشی مورد نیاز در مدارس امروز تلقی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعطیلی مدارس در روز‌های پنج‌شنبه اشاره کرد و افزود: آموزش دروس در روز‌های پنج‌شنبه به دانش‌آموزان اجباری نیست و روز‌های پنج‌شنبه باید به فعالیت‌های فوق برنامه از جمله برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و تفریحی برای دانش‌آموزان اختصاص داده شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول