اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسلاملو در نشست خبری ‌جشنواره فیلم مقاومت:

سینماگران باید در بیداری اسلامی حضور داشته باشند

خبرگزاری فارس: نویسنده و کارگردان سینمای ایران گفت: وظیفه جشنواره و سینماگران این است که پرچم را در دست گیرند و پیشگام باشند، آن‌ها باید در بیداری اسلامی باشند.

سینماگران باید در بیداری اسلامی حضور داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا اسلاملو شامگاه چهارشنبه در نشست خبری هیئت داوران بخش بین‌الملل دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت اظهار داشت: اکنون در دورانی زندگی می‌کنیم که رویدادهای عظیمی در حال رخ دادن است.

وی بیان داشت: در گذشته چنین تجربه‌هایی را به ویژه در بخش مقاومت نداشتیم، پیش از انقلاب به نظر می‌رسید که هیچ رخدادی در جهان وجود نداشت، اما با انقلاب همه چیز تغییر کرد.

اسلاملو عنوان کرد: از سال 2006 با جنگ حزب‌الله و صهیونیست‌ها این تغییر با سرعت بیشتری شکل گرفت، برای نخستین بار ارتش بزرگ صهیونیستی از گروهی کوچک که نمی‌توان نام ارتش را بر آن نهاد، شکست خورد.

وی افزود: بر روی کاغذ و نقشه این پیروزی غیر ممکن بود، باور داشتند و موفق به شکست قدرتمندترین ارتش دنیا شدند.

اسلاملو تصریح کرد: در غزه نیر شاهد این جریان بودیم، صهیونیست قصد داشت تا فلسطین را نابود و محو سازد، اما موفق نشد، اگر چه تعداد زیادی از مردم این سرزمین جان خود را از دست دادند.

وی ابراز داشت: در بسیاری از فیلم‌هایی که در جشنواره دیدیم مانند "اشک‌های غزه" مستندی به معنی واقعی ساخته شده و تصاویر جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها به نمایش گذاشته شده است.

اسلاملو گفت: بعد از جنگ غزه این تغییر متوقف نشد، بلکه ادامه داشت، 10 سال پیش اگر می‌گفتند رژیمی در حال تغییر است، باور نمی‌کردیم که مبارک، بن‌علی و ... محو شوند، اما این اتفاق رخ داد.

این نویسنده و کارگردان سینمای ایران اذعان داشت: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که وظیفه هنر به ویژه سینما بسیار خطیر و مهم است.

وی عنوان کرد: فیلمسازان و سینماگران ما باید پیشرو در موضوع مقاومت باشند، مقاومتی که بیداری اسلامی نام دارد.

اسلاملو افزود: هیچ‌‌کس باور نمی‌کرد که میلیون‌ها نفر در ایالات متحده به خیابان‌ها بیایند و اعتراض کنند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه جشنواره و سینماگران این است که پرچم را در دست گیرند و پیشگام باشند، آنها باید در بیداری اسلامی باشند.

اسلاملو ابراز داشت: در این جشنواره قدم‌های مهمی برداشته می‌شود، برای اینکه دوره بعد قدرتمندتر و باشکوه‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به صحبت‌های فیلمساز آمریکایی مبی بر اینکه مردم کشورش با آنچه در ایران رخ می‌دهد، آشنا نیستند، گفت: مردم آمریکا مایل هستند که در مورد انقلاب ما بدانند و چرا فیلمسازان ما به این مسئله نمی‌پردازند.

اسلاملو تصریح کرد: مردم آمریکا ایران را نمی‌شناسند، بنابراین وظیفه ما است که به این مسئله بپردازیم و خود را به دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت جشنواره ابراز داشت: تاکنون گزارش‌های زیادی از بازخورد صهیونیست‌ها نسبت به جشنواره رسیده است، این گردهمایی امری معمول نیست، هیچ جای دنیا چنین گروهی از ملت‌های مختلف و بحث در مورد رویدادهای خطیر و مهم روز جهان وجود ندارد.

اسلاملو بیان داشت: ما دوران خطیر و ارزشمندی را تجربه می‌کنیم، لذا درخواست ما ارتقای جشنواره است، باید فکر کرد که چگونه این فیلم‌ها را برای همه پخش کنیم تا بدانند چه اتفاقی در حال وقوع است.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول