اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

توسل به تربیت قرآنی آینده ما را تضمین می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نمین گفت: توسل به آیات ارزشمند قرآن کریم در امر تربیت و پرورش آینده ما را بیش از هر زمان دیگر تأمین و تضمین می‌کند.

توسل به تربیت قرآنی آینده ما را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی عصر امروز در همایش قرآن و تربیت صحیح کودکان در نمین اظهار داشت: اگر قرآن کریم را بزرگ‌ترین پیام و کتاب آسمانی در هدایت بشر بدانیم با تعمق و ژرف‌نگری در این کتاب می‌توانیم بسیاری از حرکت‌های غلط تربیتی را متوقف یا اصلاح کرده و فرآیند مثبت تربیت و تعالی حقیقی را فراهم آوریم.

وی در ادامه به حساسیت تربیت کودکان و نوجوانان با تکیه بر مبانی قرآنی تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم از این ابزارها و شیوه‌های مرسوم با استفاده از کلام قرآن در هدایت و تربیت کودکان و نوجوانان استفاده کنیم، بهتر می‌توانیم زمینه رشد و بالندگی نسل آینده را فراهم بیاوریم.

رحیمی تصریح کرد: نبود آشنایی دانش‌آموزان با قرآن کریم در سال‌های گذشته خسارات و نابهنجاری‌های مختلفی را به وجود آورده در حالی که در سال‌های اخیر توجه به قرآن کریم و استفاده از این کتاب به عنوان راهنمای زندگی بشریت می‌تواند بسیاری از کوتاهی‌ها و قصورهای سابق را برطرف کند.

امام جمعه نمین در ادامه سخنان خود توجه آموزش و پرورش به بحث قرآن‌آموزی دانش‌آموزان را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در سند تحولی آموزش و پرورش تحول بر محوریت قرآن و حکمت اسلام صورت می‌گیرد که مدار اصلی نیز در این تحول معلم می‌باشد.

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش نمین از راه‌اندازی مدارس ویژه قرآنی در مقطع ابتدایی خبر داد و بیان کرد: همزمان با روز کودک جشن قرآنی نونهالان و نوباوگان در 75 مدرسه و برای 900 دانش‌آموز پایه اول ابتدایی انجام می‌شود.

فرهاد قاسم‌زاده تربیت قرآنی را تربیت جاودانه در توسعه حقیقی جامعه اسلامی و بشری توصیف کرد و ادامه داد: در سایه‌سار قرآن قادر هستیم اهداف سند تحول بنیادین را عملیاتی کنیم.

در این مراسم قرائت دسته جمعی سوره‌های کوتاه قرآن کریم انجام و با قرائت اشعار و قصه‌گویی با مضامین قرآنی دانش‌آموزان بیش از گذشته انس و الفت گرفتند.

به گزارش فارس، در مراسمی که در مدرسه صدرای اردبیل نیز برگزار شد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به هجمه عظیم تبلیغات فرهنگی استکبار در سست نشان دادن اندیشه و تفکر نسل جوان و نوجوان اشاره کرد و یادآور شد: امروز بیش از هر زمان دیگر قرآن و کلام الهی راهگشا و گره‌گشای بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های ما است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده گفت:‌ وظیفه ما است که با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده فرزندانمان را با فرهنگ اسلام و عترت آشنا کرده و آنها را در مقابل این هجمه‌ها مقاوم کنیم.

وی تلاش دشمنان را در کم رنگ جلوه دادن مبانی ارزشی یادآور شد و افزود: آنچه که امروز یک ضرورت حقیقی می‌باشد اینکه ما باید سعی کنیم فرهنگ غنی و بارور دینی، اسلامی را در سرلوحه امر آموزش و تربیت قرار دهیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول