اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و پژوهشگر طب قرآنی:

قرآن شفابخش دردهای فردى و اجتماعى است

خبرگزاری فارس: محقق و پژوهشگر طب قرآنی با اشاره به وجود انواع بیماری‌های صعب‌العلاج و نوظهور در سطح جامعه و لزوم پیشگیری از آنها گفت: باید با تمام وجود باور داشته باشیم که درمان حقیقى دردهای فردى و اجتماعى، در قرآن است.

قرآن شفابخش دردهای فردى و اجتماعى است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جلیل بابایی ظهر امروز در نخستین همایش زندگی سالم در پناه قرآن و عترت با موضوع طب قرآنی که در هلال ‌احمر همدان برگزار شد، اظهار داشت: حضرت على(ع) کلید حل تمام مشکلات را قرآن معرفى مى‏کند و در وصف آن مى‏فرماید دواى درد و راه حل مشکلات شما در قرآن است.

وی افزود: قرآن داروى شفابخشى است که همه دردها را درمان مى‏کند و با وجود قرآن دردها و ناراحتى‏ها التیام مى‏یابد در نتیجه باید این نسخه شفابخش را به دقت مطالعه کرد.

محقق و پژوهشگر طب قرآنی عنوان کرد: بدیهى است قبل از احساس و شناختن درد و مشکل، سخن گفتن از درمان، خارج از مسیر طبیعى است زیرا ابتدا باید دردهاى فردى و اجتماعى را شناخت و با مطالعه و دقت در آیات قرآن با آنها آشنا شد و آن گاه با به کار بستن این نسخه شفابخش به درمان آنها پرداخت.

وی با اشاره به وجود انواع بیماری‌های صعب‌العلاج و نوظهور در سطح جامعه و لزوم آشنایی و پیشگیری از آنها بیان داشت: باید با تمام وجود باور داشته باشیم که درمان حقیقى دردها و مشکلات ما، اعم از فردى و اجتماعى، در قرآن است.

بابایی در ادامه سخنانش با بیان اینکه همه ما به این مطلب اقرار ‏داریم؛ اما مراتب ایمان و یقین افراد متفاوت است، اضافه کرد: هر چند هستند کسانى که با تمام وجود باور داشته باشند که اگر به قرآن روى بیاورند و معارف و راهنمایى‏هاى آن را به کار بندند، قرآن بهترین نسخه شفابخش دردهاست، لکن چنین افرادى بسیار اندک‌اند و شاید یکى از بزرگ‏ترین مشکلات جامعه ما ضعف ایمان در این باره باشد که این امر موجب شده است بسیارى از مشکلات همچنان باقى بماند.

وی در پایان سخنانش با تأکید بر شناخت طبع و سپس نحوه صحیح تغذیه ابراز داشت: تشخیص نوع طبع هرکس می‌تواند بهترین راه برای برنامه‌ریزی غذایی باشد که پیشگیری از بیماری‌ها نیز با داشتن چنین اطلاعاتی سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول