اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت

برگزاری جشن قرآن‌آموزی 71 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی فارس

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور جشن آغاز آموزش قرآن پایه اول ابتدایی برای 71 هزار دانش‌آموز استان فارس برگزار شد.

برگزاری جشن قرآن‌آموزی 71 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس بعدازظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: 70 هزار نفر از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی فارس همزمان با سراسر کشور، در جشن انس با قرآن شرکت کردند.

سیده عصمت انجوی‌نژاد افزود: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ قرآن، انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان از دوران کودکی و آشنایی با مفاهیم قرآنی در مدارس ابتدایی فارس به صورت همزمان برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس در مورد دیگر فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش فارس در حوزه ابتدایی تصریح کرد: طرح در محضر قرآن ویژه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی و همچنین آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن ویژه دانش‌آموزان پایه سوم و چهارم ابتدایی در مدارس فارس برگزار می‌شود.

کارشناس آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این زمینه اظهار داشت: هر ساله جشن آغازین قرآن‌آموزی دهه دوم مهر‌ماه برگزار می‌شود که امسال این مراسم همزمان با روز کودک برگزار شد.

حبیب گرشاسبی ادامه داد: امسال به سبب اهانتی که به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) انجام شد و این موضوع که آن حضرت حامل وحی بوده و قرآن از زبان ایشان به دست ما رسیده است، دانش‌آموزان با روبان لبیک با محمد و لبیک یا رسول‌الله به استقبال جشن آغاز قرآن‌آموزی رفتند.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم به این دلیل همراه با جشن و شادی برگزار می‌شود که خاطره آغاز قرآن‌آموزی در ذهن دانش‌آموز همیشه توام با انبساط و شیرینی باشد.

گرشاسبی اضافه کرد: آموزش قرآن در مقطع ابتدایی با حفظ و شنیدن سوره‌های کوچک و آشنایی با مفاهیم ساده و داستان‌های قرآنی همراه است.

به گزارش فارس، در این همایش قرآنی، برنامه‌های شاد و مفرح قرآنی ویژه دانش‌آموزان پایه اول از قبیل مسابقات قرآنی، شعرخوانی قرآنی، قصه‌خوانی قرآنی و ... اجرا شد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول