اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف همدان خبر داد

برگزاری سی‌ و پنجمین دور مسابقات قرآن کریم در همدان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری سی ‌و پنجمین دور مسابقات قرآن کریم در همدان خبر داد.

برگزاری سی‌ و پنجمین دور مسابقات قرآن کریم در همدان

حجت‌الاسلام محمد احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از آغاز برگزاری سی ‌و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و اظهار داشت: ثبت‌نام این دور مسابقات آغاز شده و تا بیست ‌و پنجم شهریور ماه امسال نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سی‌ و پنجمین دور مسابقات سراسری قرآن کریم در همدان همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود، عنوان کرد: این مسابقات در چند مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان، وظیفه نهادهای فرهنگی و دینی ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان و نوجوانان است تا به این واسطه اندیشه و عمل آنان را با قرآن هماهنگ کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به قرآن و قرآن‌آموزی در بین اقشار مختلف جامعه، تصریح کرد: قرآن کریم تجلی‌گاه خداوند و یگانه وسیله ارتباط میان بندگان و آفریدگار جهان است، که بر این اساس باید در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان تبیین شود.

احمدوند افزود: با توجه به اینکه یکی از مؤثرترین راه‌های تبلیغ و ترویج گرایش جوانان به مباحث قرآنی، فراهم آوردن عرصه رقابت‌های قرآنی و مسابقات گسترده است، این مهم مورد توجه اوقاف و امور خیریه قرار گرفته و در سطوح مختلف برای اقشار گوناگون به صورت سالانه برگزار می‌شود.

به گفته صالحی، هدف از برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، رشد و تعالی معرفت دینی و انس با این کتاب آسمانی به ویژه در بین جوانان و نوجوانان است چرا که به دلیل شرایط سنی، مفاهیم به خوبی در نهاد آنها تبیین می‌شود.

وی در پایان سخنان خود به بحث به اجرایی درآوردن کامل برنامه تربیت حفاظ و قاریان قرآن کریم در سطح استان اشاره کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول