اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه جامع علمی- کاربردی:

جامعیت فرا زمانی از مهم‌ترین ویِژگی‌های قرآن کریم است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی- کاربردی گفت: جامعیت فرازمانی، فرامکانی و فراقومی و نژادی از مهم‌ترین ویِژگی‌های قرآن کریم است.

جامعیت فرا زمانی از مهم‌ترین ویِژگی‌های قرآن کریم است

مهدی فیض در حاشیه برگزاری جشنواره سراسری قرآن دانشجویان علمی- کاربردی در سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در عصری که پیشرفت روزافزون دانش و فناوری هرگز جوابگوی نیاز معنوی بشریت نیست، تمسک به بزرگ‌ترین کتاب آسمانی و تعالیم حیاتی آن تنها راه رسیدن به کمال انسانیت است.

به گفته وی، ملت ایران اسلامی در طول مبارزات خود همواره خطوط اصلی حرکتشان را از قرآن دریافت کرده و آن را همچون شعارهای همیشگی انقلاب اسلامی مطرح می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی- کاربردی افزود:‌ به فرموده مقام معظم رهبری «بشر همواره به اقتضای فطرت خویش، مشتاق هدایت و راهنمایی بوده تا به درستی در مسیر کمال و تعالی گام بردارد».

فیض تصریح کرد: هرچند در این بین فلسفه بشری در برخی فصول راه را برای کشف حقایق هستی هموار کرده است، اما بسیاری از ادعاهای خود را مدیون آموزه‌های پیامبران الهی است.

وی خاطرنشان کرد: این هرگز جوابگوی نیازهای اساسی بشریت نبوده و حتی در بسیاری از موارد راه را به خطا رفته است.

به گفته وی، رسولان الهی بودند که با الهام از سرچشمه وحی، راه کمال و سعادت واقعی را به بشریت آموختند و در این میان پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) به عنوان خاتم‌الانبیا با معجزه قرآن کریم حجت را برای کمال انسانیت تمام کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی- کاربردی افزود: پیروی از مکتب قرآن و سیره اهل بیت(ع) بیش از هر عامل دیگری مایه مباهات ایران و ایرانیان است.

فیض با بیان اینکه دانشگاه علمی- کاربردی در ترویج فرهنگ قرآن و عترت جامعه دانشگاهی کشور همواره پیشرو بوده است، اضافه کرد: به همین منظور نهضت قرآنی دانشگاه جامع علمی- کاربردی شکل گرفت تا در کنار آموزش علم و دانش و توسعه مهارت و اشتغال‌زایی، فضای آموزشی جامعه دانشگاهی را به مضامین و آموزه‌های این کتاب الهی منور کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات سراسری دانشجویان در زمینه حفظ، قرائت و علوم قرآنی فرصت خوبی است تا شرکت‌کنندگان در این برنامه ضمن خودسازی و بهره‌گیری از برکات لامتناهی قرآن کریم و آشنایی بیشتر با کرانه‌های پیدا و پنهان معارف آن، خود را برای حضور سازنده در عرصه‌های اجتماعی به ویژه فعالیت‌های علمی و پژوهشی آماده کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی- کاربردی در پایان اظهار امیدواری کرد با تعمیق شناخت بشری از قرآن کریم و درک و فهم درست آموزه‌های آن افق آینده زیست انسان در ایران و جهان بیش از پیش روشن و نویدبخش حیات طیبه جامعه جهانی موعود باشد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول