اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نور:

راه‌اندازی و حمایت از کمپ‌های ترک اعتیاد ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نور ایجاد، راه‌اندازی و حمایت از کمپ‌های تخصصی ترک اعتیاد را در شهرستان نور ضروری ذکر کرد.

راه‌اندازی و حمایت از کمپ‌های ترک اعتیاد ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالغدیر مشایخی ظهر امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نور با اشاره به اینکه دشمن از سال‌ها قبل جنگ فرهنگی علیه کشور ما را در پیش گرفته‌اند، بیان داشت: اشاعه مواد مخدر در بین جوانان این مرز و بوم از اقدامات مهم دشمن در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی است.

فرماندار شهرستان نور ابراز داشت: دشمن با تبلیغات فریبنده تلاش در اشاعه مصرف انواع مواد مخدر در بین نسل جوان جامعه دارد تا اراده، اقتدار و توان و نیروی جوانی را از آنان بگیرد و راحت‌تر بتواند به اهداف شوم خود در کشور نزدیک و به آنها دست یابد.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان نور نیز با اشاره به اینکه جوانان هدف اصلی این تهاجم قرار دارند، ابراز داشت: آموزش خانواده‌ها، آگاه‌سازی و آشنایی آنان با مواد مخدر و مضرات آن می‌تواند در امر پیشگیری و مبارزه سهم بسزایی داشته و حتی مبارزه را مردمی‌تر می‌کند.

مشایخی تصریح کرد: آموزش و پرورش با آموزش و الگوسازی می‌تواند نقش اساسی در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مصرف مواد مخدر در بین خانواده‌ها ایفا کند همان گونه که پلیس توانست با تشویق دانش‌آموزان و انتخاب آنان به عنوان همیاران پلیس در امر ترافیک و جرایم راهنمایی و رانندگی فرهنگ‌سازی کند، آموزش و پرورش نیز با فرهنگ‌سازی جامعه و نسل آینده را بیمه و ایمن از خطر  کند.

وی افزایش آمار طلاق‌ها را ناشی از افزایش اعتیاد دانست و افزود: علت اصلی بیشتر طلاق‌ها، اعتیاد شوهر به مواد مخدر است و این آمارها قابل تامل است، بنابراین آموزش خانواده‌ها، آگاه‌سازی و آشنایی آنان به ویژه خانواده‌های جدید امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان نور متذکر شد: براساس قانون جدید خودروی حامل مواد مخدر به فروشنده مواد منتسب و در صورت داشتن بودن شرایط توقیف و به نفع دولت ضبط می‌شود و ماموران کاشف نیز مورد تشویق قرار می‌گیرند.

فرماندار شهرستان نور ایجاد و راه‌اندازی و حمایت از کمپ‌های تخصصی ترک اعتیاد را ضروری ذکر کرد و از بهزیستی خواست با توجه به تقاضای ایجاد کمپ توسط افراد تدابیر لازم برای بررسی و راه‌اندازی کمپ‌ها اتخاذ کند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول