اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان کردستان خبر داد

ارسال 3.4 میلیون فقره مرسوله از کردستان/ رشد 16.7 درصدی مرسولات

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست استان کردستان از ارسال 33.5 میلیون و 400 هزار فقره مرسوله پستی در 5 ماهه نخست سال‌جاری از این استان خبر داد.

ارسال 3.4 میلیون فقره مرسوله از کردستان/ رشد 16.7 درصدی مرسولات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فاتح احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال گذشته 3 میلیون و 100 هزار فقره مرسوله در این استان جابه‌جا شده است.

به گفته وی، عملکرد این اداره کل در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه آن 16.7 درصد رشد داشته است.

مدیرکل پست استان کردستان تصریح کرد: از لحاظ ترافیک مرسولات نیز در پنج ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته با رشد هشت درصدی مواجه شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 17 میلیون و 900 هزار مرسوله در این استان جابه‌جا شده است که 9 میلیون و 100 هزار فقره آن مرسولات واردی و 8 میلیون و 800 هزار فقره نیز مرسولات صادر شده به خارج از استان بوده است.

به گفته وی، این تعداد مرسوله پستی توسط 260 نفر پرسنل این اداره‌کل در سطح استان جابه‌جا شده است.

وی به خدمات نیابتی پست نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش مکاتبات شخصی به دلیل توسعه فناوری‌های نوین در عصر امروز، رسالت‌ و خدمات پست نیز تغییر پیدا کرده است.

مدیرکل پست استان کردستان اضافه کرد: تجارت الکترونیکی یکی از خدمات نیابتی جدیدی است که با توسعه فناوری نوین وارد شبکه خدمات پست شده است.

احمدی تصریح کرد: ارائه خدمات تجارت الکترونیک در حال حاضر در این استان نیز مانند سایر استان‌های کشور جا افتاده و در شش ماهه نخست امسال بیش از 13 هزار و 346 مورد توزیع مرسولات با روش تجارت الکترونیکی در این استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در کنار آمار مذکور یک‌هزار و 37 کالا نیز از استان به صورت الکترونیک تجاری به سایر استان‌ها در این شش ماهه ارسال شده است.

به گفته مدیرکل پست استان کردستان، در حال حاضر 32 فروشگاه در سطح استان طرف قرارداد این اداره‌کل بوده و در طول سال با مشتریان خود ارتباط دارند.

احمدی ارائه خدمات خودرویی، گواهی عدم سوءپیشینه، گواهینامه‌های جدید الصدور، کارت سوخت خودرو و غیره را از جمله خدمات نیابتی این ادره کل با نیروی انتظامی در سطح استان عنوان کرد.

وی بیان داشت: قبول و توزیع ابلاغیه اجرایی و توزیع اسناد مالکیت اداره کل ثبت، اسناد کردستان، ارائه خدمات دانشگاهی از فروش دفترچه تا ثبت‌نام دانشجویان در سطح استان و توزیع قبوض تلفن ثابت و همراه مشترکین مخابرات از دیگر خدمات نیابتی این اداره‌کل در سطح استان است.

مدیرکل پست استان کردستان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از متقاضیان مسکن مهر در استان و تحویل بیش از 730 هزار نامه مردمی به رئیس‌جمهور در سه سفر استانی هیئت دولت به ستاد از دیگر اقدامات این اداره کل در سطح استان بوده است.

فعالیت 188 دفتر پیشخوان شهری در کردستان

احمدی از فعالیت 188 دفتر پیشخوان شهری طرف قرارداد پست در این استان خبر داد و تصریح کرد: این تعداد دفتر پیشخوان با اشتغال‌زایی بیش از 600 نفر در سطح استان در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم همسو و در کنار اداره‌کل پست فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، افراد تحصیلکرده و بدون شغل معمولاً در اولویت واگذاری این دفاتر پیشخوان هستند.

وی همچنین از فعالیت 191 دفتر آی‌.سی‌.تی در سطح روستاهای استان خبر داد و افزود: به منظور ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به روستائیان و افزایش نقاط پستی این دفاتر در روستاهای استان راه‌اندازی و در زمینه‌های مختلف به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول